zondag 1 april 2012

het is april en dit keer 1 april .... en nee geen grap



Alphen aan den Rijn - In een leegstaand pand aan de Hooftstraat is vanmorgen een grote uitslaande brand uitgebroken. In het slooppand waren geen mensen aanwezig en voor zo ver bekend zijn er ook geen gewonden gevallen. Wel moesten een aantal woningen worden ontruimd. De brand is ontstaan in het oude pand van TOP1Toys en is inmiddels overgeslagen naar een naastgelegen pand.

Heftig hoor, kom je in je goede doen in de sportschool om daar weer je dagelijkse portie geweldige spieren op te krikken en om je lichaam weer terug te brengen naar het proportie goddelijk nog net niet.... hoor je als eerste de opmerking... "Het is een hete ochtend in Alphen" waarop ik nog reageer met, nou vond het nogal koud toen ik opstond..". wat vreemde blikken komen naar mij toe maar ja ik snap het niet helemaal en denk maar steeds het zal wel mijn tijd duren.. of zo.. Ineens zie ik nog meer mensen gek kijken en doen.... en ik herinner me dat ik wel vond dat de lucht nogal donker was maar ja ik denk aan er komt vast regen of onweer, en heb ik mijn ramen wel dicht gedaan..... Dus toch maar even vragen... en ja hoor een pand in het centrum vlak bij het geweldigste eettent van Alphen aan den rijn is in de fik gevlogen...en inmiddels ook overgeslagen naar een ander pand, en ik maak me zorgen om een collega die ook bij de brandweer zit , wel vrijwilliger is maar toch.. ik hoop dan altijd maar dat hij het red en dat het goed gaat.... etc. Maar goed.. de zondag begon dus heftig en niet helemaal begrepen door mij..... het kan gebeuren. Tijdens het sporten lekker genoten van het lichamelijk bezig zijn al viel het me wel zwaar vandaag... maar toen ik op de weegschaal ging staan zag ik dat er sinds de laatste weging ineens 2,5 kilo af is, door gewoon het dieet wat ik kreeg toegestuurd te lezen en te bedenken dat het niet gaat werken, en het dieet gewoon maar in de kast te leggen, en er maar 1 ding uit te halen namelijk meer eiwit en peulvruchten te eten... en gewoon doorgaan op de weg die ik al volgde en geen toetjes meer te eten thuis.. zijn deze lastige kilos toch verdwenen gelukkig... dus dat is wel een mooi begin. Daarna lekker thuis gekomen en meteen mijn kooksessie begonnnen.. Ben inmiddels aan een mooi plan begonnen namelijk dat ik probeer elke zondag een grote pan eten te koken, en dat ik dat verdeel over diverse bakjes dat ik in de diepvries laat belanden zodat ik het invries en als ik zeven weken heb gekookt heb ik genoeg variatie voor een week, en kan ik telkens afwisselend eten en hoeft het niet zon gedoe te zijn. Ik geloof dat dit een goede tip is voor velen, kook altijd iets extra en gooi vooral macaroni, bonenschotels, bami en aanverwante eenpansgerechten van verse groente  in de diepvries en bewaar het totdat je een keer geen tijd hebt, dan haal je het uit de diepvries en dan hup in de magnetron en klaar...
zo dit was de tip voor deze zondag

1 opmerking: