vrijdag 13 april 2012

13 april.. kikker in je keuken

Soms moet je niet verder denken dan het moment.... en dit is er zon eentje... terwijl mijn bad volloopt, en ik rustig mijn vuilniszak van het balkon pak, die mijn schoonmaakster daar altijd neer zet, en ik nooit stil sta bij de mogelijkheden van wat dieren op mijn balkon had ik bedacht ik dat gewoon lekker een keer deze zak niet wegbreng maar later doe... is vroeg genoeg tenslotte... maar goed. vanavond, had ik eerst bossen tulpen gehaald, ben even begonnen met het opruimen van oude bloemen etc en dacht dit is goed zo.. en pakte niets vermoedend mijn vuilniszak van mijn balkon en zet hem in de keuken, ik schud altijd al met mijn vuilniszak omdat ik weet dat er soms een muis in kan zitten.. omdat die soms zomaar 3 hoog zitten.. dus ik ben al voorzichtig.... dus ik nu druk bezig met opruimen.. en het gaat goed niks aan de hand.... op het laatst als ik besluit om de zak te sluiten springt er iets uit mijn vuilniszak... en het springt hoog, en ver en nog verder.. het beland ergens tussen het aanrecht, de afwasmachine en ook de koelkast... gevolg.. ik hoop en denk dat het een kikker is en dat hij daar heel heel snel vandaan komt.. al zou ik niet weten hoe en waarom... ik krijg inmiddels het angstige vermoeden dat ik op een dag mijn keuken of huis binnenkom en overvallen ga worden door een rottingslucht maar ik heb geen idee hoe ik dat dier kan vangen en hoe ik hem te pakken kan krijgen.. heb wel al bedacht dat ik toch maar mijn keukendeur vanaf nu dicht ga doen... voor het geval dat.. ik hoef dat beest tenslotte niet in mijn woonkamer of nog erger in mijn bed... brrrrr.... maar goed als iemand een tip heeft hoe ik deze kikker mijn huis uit kan krijgen dan graag.... een ooievaar heb ik niet op voorraad helaas.. dus dat gaat hem niet worden.

1 opmerking:

  1. Een doos met een gat neer zetten, met wat vochtige bladeren/gras. Kikkers kruipen altijd op donkere vochtige plekken. Succes met het vangen van de kikker!!

    BeantwoordenVerwijderen