zondag 15 april 2012

hoog bezoek



Vandaag gaat het gebeuren, mijn broer en schoonzus met kids en mijn moeder komen vanuit Groningen mij bezoeken in Alphen aan den rijn. Met de trein, wat ik erg gek vind want met de auto is ook ver maar met de trein veel omslachtiger. maar ja mijn broer is conducteur dus die heeft met zijn gezin gratis reizen en zal het gebruiken ook.... maar wat een gedoe is dit... ze zijn al om kwart over 9 in de trein gestapt en rond kwart over 12 proberen ze hier bij mij te zijn..... in het hele verhaal zijn ze 1 ding vergeten... namelijk.. de bus in alphen aan den rijn...... kortom ze kwamen rond half 1 aan dat hebben ze nog keurig gedaan ook.

Dat ze komen kan  natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan,. dus heb ik me helemaal uitgesloofd voor een eenvoudige maar wel stijfvolle tafelschikking en een geweldig diner bedacht. Natuurlijk had ik ze mee uit eten kunnen nemen maar ik besef me heel erg goed dat als ze hier zijn het ook echt bijzonder moet blijven dus wat is er dan leuker om een mooie en voedzame maaltijd voor ze te maken.
De tafelschikking die hier nu staat heb ik  gemaakt voor mijn moeder en rest van de familie, dit is een eenvoudige setting maar ik vond het wel een mooie. Ik besefte meteen ook dat dit misschien wel de laatste keer is dat mijn moeder mijn huis ziet en er is, dus daarom eens wat extra werk gemaakt van alles om zo toch even iets feestelijks te hebben. Het was een geslaagde middag en ik moet zeggen ik heb genoten van het gezelschapp maar ben wel afgedraaid uiteindelijk want het is en blijft veel werk...
Het was gezellig met mijn moeder, omdat ze zichtbaar genoot dat we met elkaar bij elkaar zijn. Al zit wel in mijn achterhoofd en bij ons allemaal dat we heel bewust weten dat op 17 april mijn vader ineens slecht ging, dat hij belande in het ziekenhuis om niet meer naar huis terug te keren en uit eindelijk zijn ogen voor altijd te sluiten.... dat speelt mee op de achtergrond.. daarom is de 16de ook niet echt een feestdag voor mij, omdat direct daarna mijn vader zo snel achteruit ging..
Inmiddels had ik bedacht dat ik ze een driegangenmenu aan ga bieden die hieronder staat beschreven incluis foto's


de voorbereidingen:








Het menu

voorafje
handgemaakte soepje van tomaat met mozerella
daarbij twee broodjes met een kruidenkaas en een kruidenboter

hoofdgerecht
 voorbereiding

de opmaak op het bord


daarna een wrap gevuld met geitenkaas, witlof, rode ui walnoten en paprika
geserveerd op een mooi bord met daarbij twee keuzes van salade
eentje gevuld met croutons en kaas
de ander met pijnboompitten en ei.

als toetje de drie heerlijkheden

een glaasje met chocolademouse
een glaasje met straciatella yoghurt
een glaasje met blanke vla
met een toefje slagroom

als eind een kop koffie  met gebak...

volgens mij is dit een waardige diner voor mijn gasten

1 opmerking: