zondag 29 april 2012

fotoflarderen (n.a.v. fotos van Gino)


alsof je terugkomt


net als altijd
staat jouw fiets
nog tegen het hek
zoals altijd
jij kwam
bleef bij me
ging dan weer
weg met je fiets
om ergens anders te zijn
maar altijd
zag ik jouw fiets als eerste
als je kwam
op zijn vaste plek staan
nu staat
hij nog steeds daar
maar jij komt niet meer terug
jij bent met
de benenwagen
naar die
andere
gegaan


het zijn de parels uit mijn leven


elke traan
ooit eens
uit mijn hart
gekomen
de ene keer
wat meer
de andere keer
wat minder
soms slechts
een verdwaalde druppel
door de schijnende wind
van het leven
zijn de parels
uit mijn leven
omdat ik leerde
dat elke keer
als er een traan valt
ik steeds meer
leer
dat mijn
verdriet
uit eindelijk
verdwijnt







gevangen in jouw web
zachte draden
van het web
dat je om
me heen gespannen hebt
ik zit er naar te kijken
terwijl ik besef
dat je meer dan
alleen dat web bent
jij hebt mijn hart geraakt
de stoel die ik
mag bezitten
heb jij speciaal
voor mij
klaar gezet
zodat ik altijd
welkom ben


bloem van hartstocht
getuige
van onze harten
die we samen vonden
in het planten
van deze bloem
die voor ons
de wereld van ons
symbool liet zijn
door mijn tranen
door de sneeuw
is het waarheid geworden
onze liefde bevroor
toen jij je hart
aan die ander
verloor

open hart
teder
haast nog
niet waar
de vrieskou
die me rillen laat
of is het gewoon
jouw hart
die heel even
heel diep
mij van binnen raakt
zodat mijn hart
ineens
meer dan ooit
open gaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten