vrijdag 13 april 2012

hoge thee

Vandaag weer zo bijzondere dag op school. helaas werden we vanochtend overvallen door het nieuws dat de docher en zusje van twee collegas was overleden als gevolg van een onverklaarbare bacteriele infectie. Het was heftig dat we dit nieuws binnen kregen, maar we waren al drie weken aan het hopen dat het goed zou gaan. Helaas mocht het niet langer en is ze overgegaan naar de andere wereld. Met de unitleiders hebben we besproken wat we gaan doen. Aangezien we een protocol hebben op school dat we eigenlijk voor ouders, partners en oud collegas niets doen hieraan, hebben we wel besloten om een hoekje te maken in de school waar de leerlingen iets kunnen opschrijven voor deze twee collegas die en hun dochter en hun zusje zijn verloren. Het is mooi dat we dit dan oppakken omdat we ook vinden dat onze leerlingen een plek moeten krijgen waar ze hun verdriet kwijt kunnen.... hierin blijkt weer dat we vaker met dit bijltje hebben gehakt en dus inderdaad sterk zijn in het begeleiden en bedenken voor de kinderen wat het beste is.. ik ben wederom trots op onze school dat we dit zo kunnen oppakken en aanpakken met elkaar.
Daarnaast iets heel anders, tijdens mijn les komt ineens een leerling binnen of ik vanmiddag onder het 7de uur op hun highthea kom.. en dat laat ik me geen twee keer zeggen omdat ik weet hoe hard ze hieraan werken. Het was een vakoverstijgende opdracht die ze moesten doen en dus was het erg leuk ook. De leerlingen kregen de opdracht om van oud servies een etagere te maken en ook om borden en kopjes te beschilderen. Daarna kregen ze de opdracht om te zorgen voor hapjes voor de high thea... zodat ze samen kunnen eten als klas. Deze klas is een samengesteld zooitje maar zo geweldig leuk en lief met elkaar, ik ben fan van ze al vanaf het begin om eerlijk te zijn. Ze hadden prachtige kunstwerken gemaakt en ook prachtige borden. daarnaast was het ook heerlijk om te zien dat moeders uit Somalie en Saoudie Arabie speciale hapjes hadden gemaakt en dat mijn leerling uit Tibet een geweldige hoeveelheid zakken chips had meegenomen die later op een bord belanden en met citroenzuur besprenkeld moest worden gezien als lekker... ik heb bedankt om eerlijk te zijn...
hieronder wat fotos van de gemaakte serviezen en ook de chipspallet






Geen opmerkingen:

Een reactie posten