woensdag 4 april 2012

blijf van mij af....

Gisteren kwam er een meisje bij me die vertelde dat ze het heel vervelend vond dat jongens aan haar zitten. Ik heb het verhaal aangehoord en gezegd dat ik contact opneem met de betreffende leerlingcoordinator omdat dit nodig is die heeft net iets meer maatregels dan ik kan doen. Helaas nadat ik het mailtje in overleg met dit meisje naar hem had vestuurd, ze heeft gelezen wat ik heb geschreven, omdat ik nog steeds vind het gaat om haar en over haar dus mag ze dat weten. Kreeg direct een bericht terug van de leerlingcoordinator, waar ik blij mee ben, hij kon helaas geen actie doen op dit moment omdat hij ziek thuis zit.. dus dat was balen. Hij zou dit mailtje doorsturen naar de coach..... Maar ik ken de coach van dit meisje dus ik heb besloten om maar even langs hem te gaan de volgende dag om met hem dit te bespreken. en hem te vragen of hij zijn coachleerlingen met name de jongens hierop aan te spreken en ze te sommeren of netjes gezegd te vragen dat ze hier mee moeten stoppen, mede omdat dit meisje aangeeft dat ze eigenlijk niet meer naar school wil, en zelfs een keer hierom van huis is weggelopen. Helaas mijn geloof in de mensheid en de deskundigheid van docenten heeft een hele hele hele grote deuk opgelopen vandaag.  Ik liep naar de coach toe, en vroeg hem of hij het mailtje had gelezen van de leerlingcoordinator.. waarop ik het antwoord krijgt hij is er niet. .. dus ik herhaal mijn vraag en krijg als antwoord dat de llncoordinator er niet is.. waarop ik zeg  dat vraag ik niet, je luisterd niet naar de vraag.. ik vraag je of je het mailtje van de lln coordinator hebt ontvangen... waarop de opmerking komt nee doe ik nog wel. Dus ik ben dan wel wat dom denk ik soms, in plaats van dat ik dan wacht besluit ik hem het probleem voor te leggen en hem te vragen hier wat met zijn klas aan te willen doen.Ik vertel het verhaal en ik krijg tot mijn stomme verbazing het antwoord dat het meisje dit zelf uitdaagt en niet duidelijk is dat ze niet wil dat de jongens aan haar billen en misschien wel meer zitten. Ze lokt het zelf uit. Ik geef hem aan dat het meisje heel duidelijk heeft gezegd dat ze wil dat ze stoppen en er mee moeten ophouden, en mij dit zelfs heeft laten zien hoe ze het doet en volgens mij is er niets mis mee heel duidelijk een nee en kappen met aan me te zitten. ( volgens de normen van de sova is dit perfect en heel goed, ze pakt het echt aan) Maar deze man blijft bij de stelling ze lokt het zelf uit, en ze heeft er om gevraagd en nu ze het niet meer leuk vind moeten de jongens stoppen dus..... Waarop ik zeg de jaren tachtig zijn voorbij hoor, een meisje zegt nee, of een jongen en dan heb je te stoppen en de gedachte van zegt een meisje nee dan bedoelt ze ja is ook al overjarig net als dat een meisje er omvraagt. Ze wil het niet meer en dus zou ik erg graag willen dat je de heren die dit doen erop aanspreekt. Volgens mij kan het niet duidelijker maar ik krijg als antwoord dat hij dat meisje hierop zal aan spreken....... ik heb het opgegeven ik kan hier niets mee en kan alleen maar stellen dat ik heel heel teleurgesteld ben dat dit soort mannen op onze kinderen worden losgelaten en ook nog denken dat ze het geweldig doen.... en ik dacht echt dat wij een school waren waarop iedereen de veiligheid van de kinderen voorop heeft staan... maar ach soms zit er een rotte appel tussen.. helaas...gelukkig hebben we heel heel veel docenten die wel het hart op de goede plek hebben zitten voor onze kids en van ze houden op de goede en gezonde wijze en het beste voor ze willen..... dus ik blijf zeker trots op mijn schooltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten