donderdag 5 april 2012

paaseieren zoeken



Omdat ik het van belang vind dat de leerlingen van de Internationale Schakelklas ook kennis krijgen van de gebruiken bij ons in Nederland, zorg ik elk jaar weer dat mijn leerlingen van die klas paaseieren moeten zoeken op het achterplein. dit jaar was het extra leuk, mede omdat hun juf Marieke mij hielp, terwijl ik de leerlingen uitleg wat de bedoeling is, heeft zijn op het achterplein de eieren, twee hele grote, voor diegene die die vinden heb ik altijd een hele grote paashaas van chocolade als prijs, en tig kleintjes en dit jaar ook haasjes van chocolade, verstopt. Het is zo leuk omdat ik ook niet weet waar ze liggen verstopt dus ik loop ook te zoeken.
Extra leuk was het ook wel dat juf Marieke net had gehoord dat ze een vaste aanstelling heeft bij ons op school en ik ben blij mede omdat ik haar geweldig goed vind met de kids en een geweldige leuke collega waar ik heel veel lol mee heb tijdens de lessen... heerlijk.Maar goed zij had de eieren verstopt, ondertussen vertel ik dan aan mijn klas het verhaal van de paashaas hoe hij als haas eieren kan leggen.... Het bekende verhaal wat natuurlijk iedereen weet, en ik op internet heb opgezocht is als volgt, de paashaas was vroeger een vogel maar omdat hij iets had gedaan wat niet mocht is hij door een heks in een haas veranderd, maar mag 1 keer per jaar, met pasen, eieren leggen als symbool van het nieuwe leven en dus doet hij dat ook met grote getalle.. alleen verstopt hij ze en zijn ze van chocolade.... dus....komen er niet nog meer paashazen
Maar goed met de leerlingen loop ik altijd eerst door de school opzoek naar de plek waar de eieren verstopt kunnen liggen en dan ineens.. ja hoor gevonden.. op het achterplein. Gisteren waren we met ln1 op weg, en die waren zo de weg kwijt en zo gedreven om te zoeken dat ze voro me uitrenden, de verkeerde kant op helaas voor ze.... dus ze hebben weinig eieren gevonden. Maar dat maakt ook niet uit, het is ook de fun en het zoeken wat ze leuk vinden  en ach dat het mij in totaal 10 euro kost lig ik niet wakker van voor deze kinderen, ze genieten tenslotte helemaal. en ik ook. Zeker als ze na de tijd de gevonden kleine eieren en haasjes delen met de kinderen die bijna niets hebben gevonden.. dan is het goed vind ik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten