vrijdag 6 april 2012

the help


Vanavond met vriendin Els en vriendin Stella naar de film The Help geweest.. nadat we eerst lekker shusi hadden gegeten bij de shusibar in alphen aan den rijn, zijn we met elkaar naar het parktheater gegaan.. en wat een gave film.... hij is totaal uitverkocht en dat is zo terecht.... ik vind het een aanrader. De inhoud van de film die hieronder staat dekt totaal niet de lading van de film. Het is een film over buitensluiten wat eigenlijk soms heel klein is, soms rascisme is, soms gewoon onbegrijpelijk, soms gaat het over macht en je zin willen hebben. Ook het vertellen van geheimen wat niemand weet en noem maar op. Ik heb vreselijk gelachen om de streek die Milly uithaalt met haar voormalige werkgeefster.. en zo meer.. de kracht van deze vrouwen vind ik uniek wat het laat zien.. ik vind het een film die je moet zien... als je de kans krijgt.. ik heb ook zitten huilen bij de film, en zo ook mijn vriendinnen en ook de mevrouw die naast me zat die ik niet kende, die de hele rij ophield omdat ze niet echt snel ter been was en nog langzamer met haar rolator was.. het voordeel was dat na de pauze ik nog snel even naar het toilet kon, want voordat zij op haar plaats was wat ik al klaar...



1 opmerking: