zaterdag 28 april 2012

schoenen (flarden)


Jouw sporen in het zand
dwalend in het nachtelijk uur
zoekend naar de vragen
waar het antwoord bij past
het gevoel dat ging
het gevoel dat verdween
ik zie ineens jouw sporen in het zand
voordat de zee jouw spullen komt halen
ik raak mijn ogen aan
die droge tranen huilen van onvermogen
jouw sporen in het zand
staan in mijn ogen gebrand
mijn hart verloor jou
daar waar de zee zijn antwoorden gaf



Het was een barre tocht
ooit jou leren kennen
in een tijd waarin we nog niet
dachten aan vastigheid
aan liefde aan relaties
maar gewoon waren wie we zijn
uit elkaar gedreven door de tijd
door de afstand
door het niet meer samen zijn
dan na lange tijd elkaar weer leren kennen
de liefdes die niet bleven
die gingen
die ons weer bij elkaar brachten
het was een barre tocht
op onze bergschoenen van het leven
uiteindelijk zijn we dan toch
bij elkaar thuis gekomen
.

Kleine stapjes
met hele kleine stapjes
steeds iets meer vooruit
langzaam kom ik er wel
zwetend, vloekend, tierend,
lachend, huilend
ik worstel door
om zo met kleine stapjes
verder te gaan
met in mijn achterhoofd het besef
dat als ik stil was blijven staan
ik nooit verder was gekomen
maar door met kleine stapjes
te beginnen
ben ik uiteindelijk toch bij jou
terecht gekomen.


Ik kijk nooit om
gegaan
zoals ik altijd ga
meestal kijk ik om
zwaai ik nog even
naar wat ik achterlaat
nu ben ik gegaan
zoals ik altijd
zal gaan
zonder achterom
te kijken
zonder te zwaaien
omdat als ik omkijk
ik misschien
huilen ga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten