vrijdag 6 april 2012

The Passion

Helaas kon ik er niet life bij zijn, want het lijkt me indrukwekkend. Inmiddels lijkt het een soort van traditie te worden dat men de passion uitvoert. Geweldig vind ik het dat ze liedjes gebruiken uit deze tijd, de vormgeving van deze tijd is en dat de sfeer die je ziet zo mooi is.. Mensen die door de straat lopen met een groot verlicht kruis. Ik geef toe ik ben niet altijd zo van het christelijke gedoe maar dit vind ik prachtig. Ik had ook het geluk dat ik bij mijn petekind was, die het hele verhaal op school had gehad en dus alles wist. Hij vertelde meteen dat ze een heel stuk zijn vergeten.... dat stuk met het brood... ik heb het ook niet gezien wel dat het brood verkocht werd. Hij bleef er maar over doorgaan, want dat brood met het sausje kwam niet.. waarop ik tenslotte maar zei... ik denk dat de pindasaus op was... en dat was voor hem afdoende, dat begreep hij..... ik weet nou niet of ik godslasterig bezig ben geweest maar ik denk dat het voor het verhaal er niet toe doet.... ook vertelde de moeder van mijn petekinderen dat de jongste thuis was gekomen deze week en had gezegd.... Weet jij wie er dood is... tegen zijn moeder met een heel ernstig gezicht. waarop zijn moeder zei dat ze geen idee had, hij ging er helemaal voor zitten en zei heel plechtig... JEZUS,... waarop zijn moeder bijna in de lach schoot.. maar daarna zei hij meteen... maar hij is weer opgestaan, dus dat scheelt...Ik vind hoe kinderen tegen dingen aan kijken altijd zo gaaf en mooi... ook vind ik het bijzonder dat ze het zo benoemen. Ik vind het genieten altijd, vroeger had je ook van die geweldige boekjes waarin kinderuitspraken stonden.. ik heb ze al jaren niet meer gezien , maar weet wel dat ik er vreselijk om heb gelachen altijd. Maar goed terug naar The Passion.. Prachtig vind ik het om dit te zien, en ik baalde dat ik niet naar Rotterdam ben gegaan, want ik had er graag bij  geweest om het te ervaren hoe indrukwekkend dit is.. maar ja je kan niet altijd alles hebben.... Wie weet volgend jaar als ze het weer doen dat ik dan maar ga en ga ervaren hoe intens het is.... ik heb inmiddels via de eo wel de dvd besteld van de passion.. want ik wil hem wel hebben om mischien toch te gebruiken op school voor leerlingen... of voor de sectie levo zodat ze een eigentijds verhaal hebben wat volgens mij soms erg nodig is. er zit 1 nadeel aan een medewerker van de eo gaat me bellen.... dus dat heb ik maar even ondervangen door net een nummer van mijn telefoonnummer te veranderen.. dus als ik mazzel heb ontspring ik dit telefoontje...
we zullen zien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten