maandag 30 april 2012

feest... 30 april

Het is vandaag 30 april en zoals altijd zullen we weer de dag vieren dat onze koninginmoeder jarig was maar dat onze koningin haar verjaardag met ons viert.. Ik blijf het een mooie traditie vinden, 30 april om dan de dag te vieren dat haar moeder jarig was en dat we dan met elkaar een nationaal feestdag hebben.. wat is er nou mooier dan dit als cultureel erfgoed te hebben, Ik hoop dat als ooit Willem op de troon komt dat deze dag blijft. Ik herinner me dat ik vroeger altijd naar de vrijmarkten ging, in Amsterdam en toen dat te druk werd naar Utrecht, ik heb daar karren met kleding voor school, spullen voor in huis weggehaald, zoveel zelfs dat ik ooit een kinderwagen heb gekocht om op die manier veel kleding voro school te kunnen meenemen, alles in de trein en daarna in de auto en thuis wassen.. het was altijd leuk en geslaagd. De laatste jaren echter loop ik alleen even over de vrijmarkt in alphen bij mij op het plein, om daar de leerlingen die wat verkopen even te zien en op zoek te zijn naar spullen die ik kan gebruiken voor het lotuswerk... je vind tenslotte het meeste bij de kinderspeelgoed en lekker goedkoop ook... Daarna ga ik tegenwoordig wat cultureel verantwoord naar het park in alphen waar diverse mensen dan muziek maken, kunstwerken showen, of leuke toneelstukjes doen... het is altijd weer genieten daar vooral als het weer goed is..mijn oogst van een rondje herenhof... ik had niets nodig maar voor je het weet kom je terug met een hoop zooi.. dit keer bescheiden, een paar dvd's met o.a de serie lassie... zo leuk kinder sentiment... en daarnaast wat spullen voor school zoals een grote slang.. een hart rood en een kikker om mee te spelen.. en naturlijk waren er ook slangen voor de lotus..  een paar prachtige boeken zoals het boek over annie mg smith
 boeken over mensen die onder de taliban komen  etc
ik heb een serie gekocht incluis een spin.. net zo handig leek me... daarnaast een mooie bak voor sla etc.. dus ik ben weer heel blij.. geloof ik

mijn aankopen dus die ik heb gedaan...





Heb voor ik naar het park ging nog even snel een blik geworpen op de markt en ja hoor daar lagen twee geweldige maskers voor in mijn lokaal dus die heb ik maar gekocht.. heerlijk gewoon..... vanwaar een foto hier, ik hoop dat een collega van mij die dit leest en erg handig is met naald en draad daarbij een mooie en ruim kostuum kan maken dat zou geweldig zijn....


Middagje parkrijnstroom
Het weer was weer geweldig een echte koninginnedagweer, en genieten dus, vroeger lang door een stad dwalen nu gewoon genieten van alles... en lekker naar het park toe, waar meer mensen zijn zoals ik... heerlijk genieten aan de waterkant en genieten van alles wat op je pad komt,. er waren weer de beruchte kramen met kunst van vlijtige huisvrouwen.... die het aardig doen maar wat niet echt kunst is.. op die paar dingen na dan die ik erg geweldig vind om te zien zoals de grote boedha en ook de schildering van een mannenborst. Daarnaast waren er diverse activiteiten met zang en dans, de steltenlopers waren er ook en dat is toch knap om te zien, die mensen die zo hoog zijn en lopen alsof het hun dagelijkse doen en laten is.. heerlijk gewoon. Daarnaast twee vreemde zgn ridders op een karretje die dan ook maar wat doen wat wel grappig is maar waar de doel en het nut totaal van ontgaat. Daarnaast vond ik het erg leuk om lekker aan het water te zitten, muziek te horen en te luisteren en tevens te genieten van het weer
kortom het was een heerlijke middag vandaag... een 30 april die gewoon niet mooier kon dan zo
Trouwens de actie... paardje rijden voor 2,50 vond ik ook erg grappig... staan daar van die stomme soort hobbelpaarden maar dan met wieltjes en kun je dan leuk op zitten en mee rijden..door het park.. je zou het maar willen toch.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten