dinsdag 3 januari 2012

Ze accepteren geen NEE als antwoord

Ziek boos en woedend word ik er van.. de opdringerigheid in sommige winkels.
Een voorbeeld, ik was op de vrijdag voor kerst even een da winkel in, en aangezien ik een lekker geurtje had gekocht voor mijn broer, en ik zag hoe druk het was, zei ik toen ze vroegen of ze het moesten inpakken,: "Nee joh , jullie hebben het druk, ik doe het zelf wel.." Alsof ik de hemel in de brand stak, zo werd er gekeken, en ik werd helemaal overvallen door opmerkingen van dat is niet erg, en iedereen heeft er recht op en de anderen kunnen ook wel wachten etc.. en ik maar zeggen nee hoor niet nodig ik doe het zelf gewoon... ikbesefte toen pas dat ik beter ja had kunnen zeggen, dan had ik minder gedoe gehad.. maar kennelijk ben je soms aardig en zien ze dat niet en achteraf denk ik dat ze misschien wel een bonus krijgen voor het aantal ingpakte pakjes of zo.. ik weet het niet maar het was erg vervelend voor mij als klant..

Nu het volgende debakel..,, het kruidvat heeft bedacht dat ze een actie doen, namelijk twee dingen voor dezelfde prijs... ik had naast mijn electische tandenborstel, nog een tandenborstel nodig, omdat ik vaak in de auto, vooral in de ochtend, nog snel mijn tanden poets en dat is handiger vind ik dan.. dus ik ga er voor...  ik vind een tandenborstel incluis tandpasta, en dat is helemaal handig toch voor in de auto.. dus ik neem die maar, kom ik bij de kassa, staat er een verkoopster die zegt, :"U mag nog eentje mee hoor het zijn er twee voor de prijs van een" Ik moet leren nadenken ik zeg : "nee hoor hoeft niet ik hoef er maar eentje." Nou daar kwam het : "Nou meneer het is toch handig een extra tandenborstel, voor als u een keer op vakantie gaat, of als u uit logeren gaat, of voor als deze op is.... " En de rij achter mij werd maar langer en langer... ik zeg nog maar mevrouw ik ben in mijn eentje en dit is alleen maar voor een noodgeval.... in de auto.... maar nee, ZIJ  haalde nog meer uit de kast met als gevolg dat ik met een extra tandenborstel zit, die in mijn toilettas zit voor het geval dat.. maar ik neem altijd mijn electrische mee... dus ach... het is niet anders ik zeg nee en krijg ja.. en een preek..

Maar nu komt het, ik leer snel en 2012 is ook het jaar van de duidelijkheid en assertiviteit van mij, ik kon het al maar nu nog beter,  dus ik vol goede moet naar het kruidvat want ik wilde een automatische zeepdispenser.... en ja hoor stond er eentje voor een mooi prijs, ik die dus gepakt en naar de kassa. de mevrouw van vorige keer was er niet, dus ik begon al een beetje rustiger te worden.  Tot mijn verbazing blijkt ineens dat diegene die ik heb gepakt verkeerd geprijst te zijn.. en stom ik zeg het met mijn net nieuw aangemeten houding en insteek.... gevolg... juist ZIJ komt aanlopen, het is een zilveren die goedkoper is en dat vind ik erg prettig ik hou niet zo van wit.. dus ik blij. Maar nu komt het.. denk je dat je alles gehad hebt, maar nee hoor, ik had ook nog een flesje navulling mee..... en daar komt het  Meneer als u er twee koopt krijgt u er eentje gratis... en hoe dom kan je zijn.. ik zeg : "Nee dat hoeft niet, ik heb genoeg aan een.... " Gevolg... ZIJ zegt het nog een keer en ik : "Nee hoeft niet heb genoeg aan eentje" en dan de doodsklap : "Nu doet u het weer meneer, u laat weer een aanbieding liggen "En ik zie weer een lange rij staan wachten waarin van die ik wil veel voor weinig en elke aanbieding neem ik want ja dat scheelt al heb ik het niet nodig mensen staaan. Maar ik had geoefend en zei dus heel luid en duidelijk : "Waarom accepteer je niet gewoon een NEE en laat het daarbij, in plaats het zo op te dringen.. ik vind dat erg vervelend dit gedraag" Heb me ingehouden wilde nog zeggen zeker heel lang geen sex gehad of zo.... maar dat heb ik niet gezegd.. De Rij viel stil, ZIJ werd nog roder dan haar jasje van Kruidvat en ... keek me aan alsof ik iets heel ergs deed... en toen kwam het.. Nou ik prijs alleen maar de aanbieding aan...... en ik heb gekeken en gezegd aanprijsen is 1 keer zeggen opdringen is doorgaan en dat is heel vervelend. En heb afgerekend en ben met opgeheven hooofd weg gelopen, wel jammer dat ik net toen ik door het poortje ging, men vergeten was om het alarmlabeltje onklaar te maken.. dus kon ik nog een keer terug.... grom....

2 opmerkingen:

  1. HI-LA-RISCH!!! En dat alarm was een teken van boven dat je aardiger moet zijn voor het winkelpersoneel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maar lieve Frans ik ben altijd heel erg aardig voor personeel van winkels omdat ik zoveel respect voor ze heb maar een ZIJ gaat niet.. echt niet dat trek ik niet
    liefs en knuf

    BeantwoordenVerwijderen