woensdag 4 januari 2012

Recht voor je neus (flarden)


*Het is vakantie en er is ergens een deur opengegaan en open gebleven, ik heb na tijden radiostilte, writersblok, ineens weer de kans om bij mijn woorden te komen om de flarden te schrijven,  ik besef dat ik weer leef en geniet, ondanks pijn door.... toch ineens weer heel  gelukkig omdat.... en er zijn zoveel redenen te geven en te zeggen.... maar laten we het maar zo zeggen... ik kan weer bij mijn woorden en schrijven over gevoelens en gedachten die lagen opgeslagen en die worden afgestoft.


Bang
Bang om mijn ogen open te doen
Bang om te zien
Wat er niet is
Of wat er wel is
Ik sluit mijn ogen
Ik hou ze stijf dicht
Totdat jij zegt
Dat jij mij ook
Mist

Ach het straalt maar even
Jouw ogen
Stralen als we praten
Je lach breekt door
Elke storm heen
Ik zie het en straal
Maar even mee
Lach mee
Omdat er soms
Toch wonderen
Blijken te bestaan


Gewoon omdat
Je vraagt me waarom
Waarop ik zeg
Nou gewoon omdat
Ik kan het niet uitleggen
Wat ik voel
Wat ik vind
Maar weet wel
Dat het zo is


Loslaten hij word groot
Ik zie hem staan
Met zijn zwarte haren
Van het land van de zon
Waar hij vandaan  komt
Hij wil uit
Naar de disco
Omdat het moet
Met zijn 15 jaar
Moet dat kunnen
Ik kijk hem aan
En zeg dat het mag
Hij zucht want hij zag de bui al hangen
Totdat hij hoort
Dat ik samen met zijn tweede vader
Met hem meega
Omdat we ook zo graag
Dansen  gaan


Die man die je was
Ik staar naar je ogen
Zie daarin de jongen die ik kende
Die mij zo dierbaar is
Ik raak je even aan
Zeg dat ik je soms zo mis
Omdat ik niet meer zie
Wie ik herkende  van ooit
Ik begreep wel
Dat ons verleden
Ons maakten toe wie we zijn
Toch mis ik jou soms zo erg
Omdat ik jou niet
Meer kan herkennen
In wie jij denkt
Nu te moeten zijn


Recht voor je neus
Kijk niet verder
Dan je kan
Wees bewust
Van wat er gebeurt
Zie wat er ontstaat
De lijn die is gemaakt
Tussen jou en mij
Wees niet stil
En wees niet bang
Laat het zijn
Kijk gewoon
Recht voor je neus
Daar zal ik staan
Om zo in je armen te komen
Om je te ontvangen
Als jij zegt
Dat ik er mag zijn


Achter gelaten hart
Ergens verstopt
Zie ik hem liggen
Ergens ver weggestopt
Zodat niemand hem aanraken zal
Ik zie hem liggen
Heel klein
Ik raak heel voorzichtig
Met mijn tere liefde even aan
Heel langzaam
Laat ik het hart
Uit zijn schuilplaats komen
Om  weer in de liefde te geloven
Die in de wereld
Bestaat


Achter verscholen dubbel glas
Geslagen
Beslagen ramen
Van  je ziel
Waarin ik de woorden las
Van nu even niet
Verscholen
Achter dubbel glas
Raak ik toch heel voorzichtig
Je adem aan
Je kijkt en ik besef
Ineens dat jij en ik
Samen gaan


Nieuwe liefde
Ik hoor ze het vragen
Ik hoor ze zeggen
Of er een nieuwe liefde is
Ik zwijg
Ik zeg niks
Ik doe alsof ik het niet weet
Wat er speelt
Omdat ik besef
Dat als ik het uitspreek
Het ineens zo
Vreselijk eng echt is



Kom laat ons dansen
Kom sluit je ogen
Laat het ritme van de muziek
Je raken
Laten we dansen
Op het leven
Op de liefde
Op het geluk
Om zo samen
Te beseffen
Dat de liefde
De liefde
Heeft ontmoet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten