dinsdag 17 januari 2012

Luisteren




Vanochtend mijn eerst les sova gedaan met mijn groepje van 12 leerlingen. Het is altijd weer even wennen aan elkaar en het is lastig voor de leerlingen om te  herkennen dat ze sociaal onhandig zijn.  mijn maatje kwam wat later, omdat zijn dochtertje naar school moest en dat is prima, ik draai deze lessen al zoveel jaren dat het geen probleem is om even alleen op te starten. Al weet ik uit ervaring dat een extra paar ogen wel lekker is omdat je dan meer ziet.
De kids hebben vandaag het onderwerp luisteren gehad en dat was toch bijzonder, ze vonden het lastig, mede omdat ik heb geprobeerd ze te leren te luisteren en ook door te vragen.. zodat ze leren om gesprekjes aan te gaan met mensen die ze niet of wel kennen. Zo hebben we bijna twee uur gewerkt met het leren luisteren naar elkaar en je merkt dat ze het nu al doorhebben en oppakken heerlijk gewoon.
hier onder trouwens een geweldige scene uit een belgisch belspel waarin luisteren en zien toch wel heel erg verkeerd gaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten