zondag 8 januari 2012

Je hoeft niets uit te leggen (flarden)



Je hoeft niets uit te leggen
Woorden
Doen pijn
Jij wilt uitleggen
Waarom ik zoveel bij je doe
Waarom ik zoveel los maak bij je
Ik lees het
Ik hoor het en besluit
Dat ik niet ga reageren hierop
Omdat ik weet
Wat ik wil komt niet
Dat wat jij wilt is jezelf
Rechtvaardigen
In wat je doet
Maar ik hoef dat niet te weten
Ik heb gedaan wat ik vond
Wat ik moest doen
Zonder uit te leggen
Zonder te zeggen wat ik nog voel
Gewoon aan je verteld
Dat het goed is als je gaat
Dat het pijn doet maar dat ik besef
Dat het soms niet anders gaat


Het gaat niet om wat ik voel
Mijn tranen
Die ik laat stromen
Omdat ik weer
Dag kan zeggen
Zijn van mij
Die  hoef jij niet meer met
Zachte hand aan te raken
Het is goed dat het voorbij is gegaan
Ik liep met je mee
Maakte heel veel bij je los
Maar dat kon je niet aan
Jij wilde mij dit uitleggen
Maar ik begreep allang
Dat jij te bang was
Om met mij dit gevecht
Aan te gaan


Niet altijd
Niet altijd
Zal ik er kunnen zijn
Om naar je te luisteren
Niet altijd
Kan ik er zijn
Om er te zijn
Niet altijd 
Ben ik er
Omdat jij dat wilt
Ik ben waar ik wil zijn
Namelijk
Bij mezelf
Op een mooie
Ontdekkingsreis


Soms slaat het te hard
Toen jij mij vertelde
Dat je afstand wilde
Omdat ik te veel bij je los maakte
Raakte ik even in paniek
Ik zei kut en kloten
En riep okey
Daarna wist ik het ineens
Het is niet zijn fout of de mijne
Het is het spel van de tijd
Daarom besloot ik om liefdevol
Je te bedanken voor wat ik leerde voelen
Je te zeggen dat je een mooi mens bent
Dat je op jezelf moet passen
Omdat jij zo bijzonder mooi bent



Ik raak in paniek
Toen ik je wilde bellen
Kreeg ik geen gehoor
Mij overviel weer
Het gevoel van
Dat ik iemand verloor
Ik riep
Ik schreeuwde
Maar bereikte je niet
Ik wist het ook niet meer
Wat ik moest doen
Ik raakte in paniek
Omdat ik mezelf
Verloor in het gevoel
Van ik weet niet meer
Wat ik moet


Als ik zeg het ga je goed
Je probeerde me nog uit te leggen
Waarom het zo gaat
Ik wilde het niet meer horen
Omdat ik wist dit herken ik
Maar al te goed
Ik kapte het af
Zei het is goed
Ik begrijp allang wat je wilt zeggen
Maar het gaat niet om mij
Het gaat niet om wat ik voel
Het gaat erom dat jij
Jezelf wilt rechtvaardigen
In wat je doet
Mij het wilt vertellen
Zodat jij je minder
Rot voelt


Rimpelloze vijver
Stil liggend water
Dat zo diep in mij
Gevangen zit
Dat roerloos
Drijft op momenten van passie
Die dan ontstaat
Stil gaat het weer
De stilte in
Om zo zijn dag
Te laten zijn
Rimpelloze vijver
Dat mijn bestaan
Zo rijk maakt


Ik mis je nu al
Dag gezegd
Zonder een traan
Die vallen zou
Stil gestaan
Bij de momenten van houden van
Om te weten dat het
Nu anders gaat
Ik laat je gaan
Hoef niet meer te horen
Waarom jij gaat
Ik laat het maar zijn
Zoals het is
Ik mis je nu al
Maar ik weet dat ik
Altijd weer wen
Aan een gemis


Kerst zonder hem

Het was onze eerste kerst
Zonder hem
Het was vreemd maar ook mooi
Om samen te zijn
We spraken
Met elkaar
We waren er voor altijd
Kerst zonder hem
Was niet leuk
Maar wel heel intens
Omdat we voor het eerst
Weer eens
Echt samen waren
In het gemis
Om hem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten