dinsdag 24 januari 2012

open avond

Gisteravond hadden we weer ons jaarlijks feestje. We moesten met elkaar  weer de voortouw trekken om ons te promoten en om leerlingen binnen te halen. We waren weer op van alles voorbereid alleen even vergeten dat we soms wel ineens heel heel heel veel mensen krijgen.. ineens zomaar 140 kinderen die een workshop moeten volgen, bij die 140 kinderen 2 ouders dus het was een volle bak. zo erg zelfs dat we stoelen bij moesten zetten.. Eigenlijk zijn we alleen maar blij omdat we zo op deze manier toch wel onszelf kunnen laten zien en promoten.. heerlijk is dat wel. Ik had dit jaar weer de volle workshop met 40 kinderen die ik heb geleerd hoe ze een rol moesten maken, aan de hand van de vier basis typen, kop kont buik borst.. en het was heerlijk om 40 kinderen van 12 jaar zo bezig te zien, ze waren rood en de kleur liep steeds verder op op hun gezichten van de lol die ze hadden.. Ik heb het idee gehad dat ze genoten hebben en dat ze het leuk vonden om dit te doen. De tweede ronde was iets kleinder maar 31 lleerlingen maar nog een volle bak, zeker omdat ik met ze aan de slag moest met dezelfde les en het was ff heftig ook, mede omdat er een meisje in zat die steeds riep ik vind het eng.. ze moest gaan staan en dat was al eng, toen ze weer moest gaan zitten was dat ook al eng.. en daar kan ik toch slecht tegen. heb haar dus vriendelijk meer zeer dringend gevraagd of ze hiermee op wil houden of anders misschien beter naar buiten kan gaan, omdat ze de sfeer verpest voor de anderen. Het gekke was dat ze meteen stil was en al een razende mee deed. Heb even getwijfelf of dit goed was om het zo te doen maar ik weet ook dat het zo werkt. duidelijk zijn ook al zijn het gasten voor 1 keer, wees jezelf geef je grenzen aan en wees eerlijk. dan komt het wel goed.
Moet wel zeggen dat ik gesloopt was na deze tweee sessies omdat je toch wel heel veel uit de kast moet halen om deze lessen in je eentje te doen maar het hoort er ook bij dus is het ook goed. En als we volgend jaar weer een klas erbij hebben dan ben ik helemaal blij.. dan kan mijn schooltje niet meer stuk gaan we weer de lift in, en ik vind dat we dat verdienen als school..

1 opmerking: