donderdag 5 januari 2012

shoppen in Arnhem

Vandaag met mijn beste vriendin, waarmee ik als bijna 30 jaar bevriend ben,  weer eens van ons jaarlijkse, maandelijkse soms heel vaak "shopdag" ( betekend dat we afspreken om te shoppen maar we kletsen een hoop en veel en goed en lopen ondertussen door de stad)  gedaan. Heerlijk is het toch als je iemand al zo lang kent dat je niet eens meer iets hoeft uit te leggen maar dat het gewoon goed is en wat je ook doet het is goed. Heerlijk is dat vind ik, en ik geniet er ook behoorlijk van om eerlijk te zijn. Dit keer hebben we Arnhem de eer gegeven om met ons aangenaam gezelschap te vereren en op te vrolijken.. Heerlijk is dat dwalen door een stad die je wel wat kent maar wetende dat je eigenlijk niets nodig hebt maar het is zo heerlijk om te lopen en dan toch dingen te kopen.Wel vond ik het een nadeel dat mijn i-phone 3 zo snel leeg ging dat ik niet meer berichten etc kon versturen maar dat went wel. Ben via allerlei kanalen er al achter dat waarschijnlijk de accu nu al stuk is... geen reclame voor meneer Appel.maar goed je kan niet alles hebben toch.Dus ik neem het maar voor lief dat het zo is en ik ga het even aanzien mocht morgen nou weer mijn accu snel leeg zijn dat toch maar de extra verzekering die ik heb afgesloten aanspreken en gebruiken.. Nadeel is wel dat ik twee weken mijn phone kwijt ben.. ( En zoals zo vaak weten de mensen van de telefoon en de verzekering weer niet hoe het werkt en hoe ze dit moeten doen etc, gevolg ik zit nu met een slechte i phone 3g, en baal baal baal.... en kan het nergens laten maken  of laten vergoeden... en daar betaal je dan een verzekering voor)

Bij de koffie in La Plache, was ik weer eens te handig, ik sloeg enthousiast mijn tas van mijn schouder en  meteen mepte ik een kop koffie van de tafel... dus ik een doekje halen en tot mijn stomme verbazing kreeg ik een gratis kopje koffie terug ( dit is echt een tip voor  mensen die mensen iets blijven opdringen... ik noem geen namen maar de Kruidvat in Ridderhof met Haar van dat blonde haar )zou er iets  van kunnen opsteken. Tevens de vriendelijkheid van het personeel daar in schoenwinkels, die dan  zeggen nadat Susan tig paar schoenen had gepast en niks mee nam ( volgens mij is dit een vrouwending, alles passen,  tot tig keer toe, hele bergen verzamelen om zich heen en dan zonder zich te bedenken te zeggen nou nee dit is het toch niet...) zegt de verkoper heel lief en vriendelijk, terwijl hij naar mij stond te staren ( Slakkenkwak zie verhaal van morgen), geeft niet hoor, we hebben dat u liever niets koopt wat niet zit en dat u terug komt omdat we niets opdringen.. ( wederom ik noem geen namen maar.... denk na). Kortom Arnhem met zijn Arnhemmers hebben mijn hart wederom gestolen.

Het was trouwens wel erg winderig in arnhem, en de treinen hadden dit keer veel vertraging door bliksem inslag en daarna door wind en ik denk stiekem omdat misschien een conducteur moest plassen of zo... het was namelijk we erg nat overal.
Op de terugweg konden we in Utecht niet uit de trein, er was een storing met de deuren.. wel vreemd dat dan ineens politie agenten in volledig tenu binnen rennen... en moeilijk kijken... ik denk toch dat er geen storing met de deuren was maar dat er misschien wel een wat vervelend persoon in de trein zat. ( Wel vind ik het opvallend dat iemand die dit ziet zegt... oh de politie er zit vast een vervelende man in de trein die lastig doet.... en wederom ik zeg niks... maar laten we zeggen Kruidvat, dus niet alleen mannen zijn vervelend.)

Uit eindelijk mooi op tijd thuis en genoten van deze dag
het is mooi om met een dierbaar iemand die je hele verleden kent samen te zijn... en die begrijpt als je dingen verteld, en mee leeft en soms even zegt pas je wel een beetje op of een hele scherpe vraag stelt en dan zegt denk maar na.... heerlijk
en ook diegene is die ineens zomaar zegt.. Jij bent terug, ik merk het je bent scherp en weer leuk. wat heerlijk...
zon vriend of vriendin gun ik gewoon iedereen

1 opmerking: