vrijdag 6 januari 2012

slakkenkwak

Loop ik op straat, spreken me willekeurige mensen aan en vragen naar mijn leeftijd, en als ik dan zeg raad maar komen ze vaak niet verder dan rond de 40. (Okey het zou kunnen dat ze aardig willen doen of dat ze aan de bril moeten dat weet ik niet maar toch het compliment heeft inpact) Als ik dan mijn echte leeftijd zeg (49 bijna 50) zeggen ze altijd dat ze dat niet hadden verwacht, ik leek veel jonger etc.  Ik geloof dat graag en ben blij met dat compliment, aan de andere kant baal ik dan ook wel want ja ik doe niet voor niets intens leven zodat ook het cracalee/ de doorleefde rimpels etc, er in moet komen. Kennelijk lukt dat niet. Men vraag mij dan altijd hoe ik dat doe. waarop ik dan zeg: "Neem geen vrouw,  wees een man, neem geen kinderen en neem geen eigen huis . Rook als een ketter, drink als een tierelier en geniet van het leven . "Nou dat roken en dat drinken is meer om aan te geven dat je moet leven, en genieten vooral. Dat geen vrouw en kinderen en eigen huis nemen dat klopt naar mijn idee wel.. als je goed op straat kijkt zie je daar toch de meest ontevreden mensen lopen achter een kinderwagen en vaak ook zorglijk kijken, en vaak ogen ze ook oud.. is het jullie wel eens opgevallen dat opa's en oma's tegenwoordig zon jeugdig voorkomen hebben, ze zijn de zorgen kwijt denk ik,  dus ik denk dat ik er wel een puntje heb. Maar goed ik zal nu het ware geheim vertellen, ik lig regelmatig in bad, drink elke dag minstens 2 liter water, ik eet gezond, sport elke dag, en tevens neem ik af en toe (ssst..niet verder vertellen, een masker van dode zee modder en dan smeer ik daarna mijn gezicht in met slakkenkwak) een hele dikke laag, want een slak als je goed kijkt heeft geen rimpels.. en zon potje haal je zo op bij de action of de big bazar voor nog geen euro.. dus het is ideaal ( Ik geeft het toe het kost niet veel om er zo goed uit te zien... dan denk ik meteen aan de uitspraak van Dolly Parton : "Het kost heel veel geld om er zo goedkoop uit te zien"



 tip voor 2012 Potten Slakkenkwak

1 opmerking:

  1. Getrouwd zijn en dan kinderen nemen, niets maakt sneller oud. Ik zie dat in mijn omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen