maandag 23 januari 2012

rivier of meertje


Rivier of meertje





"In de vijver weet je welke water je morgen zult drinken. In de rivier kom je nieuwe ervaringen tegen. "

In mijn toilet hangt al sinds jaar en dag een scheurkalender met boedistische teksten. ik koop hem elk jaar weer, mede omdat ik er vaak teksten in vind zitten die me tot nadenken stemmen en ik vaak ook wel een wijsheid uit haal. Deze tekst over een rivier of meertje vind ik prachtig. ik geloof toch stiekem dat k meer van de rivieren ben. Ik dacht ooit dat ik meer het meer type ben, alles veel hetzelfde en vooral niet te bizar, maar nu spreek ik over de tijd dat ik in een relatie zat 10 jaar lang. Nu bekijk ik dat wel eens, en denk hoe leuk ik het toen ook vond. nu ben ik toch meer van de rivieren, vind het erg leuk om elke dag nieuwe ervaringen tegen te komen. Ooit zei een vriend tegen een vriend van mij ,dat hij eigenlijk het leukst is zonder een relatie.... en hoe meer ik hier over nadenk moet ik bekennen dat ik dat zelf ook wel vind.. dat ik eigenlijk veel leuker ben zonder man dan met man.. en eigenlijk stiekem ook een veel leuker leven heb zonder dan met...Dus dit tekstje haalt meteen een hele boel boven, daarom vind ik de spreuken ook zo heerlijk om te lezen als ik opsta op het toilet, want zoals een goede gebruiker het doet hangt ook bij mij de scheurkalender op het kleinste kamertje van het huis, en dat is toch wel een heel dierbaar kamertje om eerlijk te zijn.
Zo een tekst die meteen een hele boel dingen weer op zijn rit zet, ik geloof ook dat ik meer van van de rivieren, ik hou van nieuwe ervaringen, mensen ontmoeten, ze te leren kennen en soms lekker door te dobberen, soms heel snel door te dobberen, en soms ook om even te blijven hangen, kortom ik hoef niet te weten welk water ik morgen drink, maar wel dat ik water drink......

1 opmerking: