zondag 8 januari 2012

Ik raak verstrikt in verlangen (flarden)



Ik raak verstrikt in verlangen
Ik voel gevoelens
Van een moment
Ik raak verslagen
Door het verlangen
Naar elkaar
Ineens besef ik dat
Ik verstrikt raak in verlangens
Ineens ben ik
Veel te bang 


Als ik toch niet van je mag houden
Als ik volsta
Als leuk
Maar niet leuk genoeg
Als ik voldoe
Aan de eisen
Van wie ik zal zijn
Dan vraag ik je
Als ik toch niet van je mag houden
Omdat ik voor jou
De goede man ben
Waarom jij dan
Nog steeds
Vraagt of ik
Bij je kom


Ik ben niet langer bang
Ik staar niet langer
In het ongewisse
Ik ben niet langer bang
Om te zeggen
Dat ik niet meer wil
Ik vraag niet eens meer
Naar het onbekende
Ik zeg alleen maar
Dat ik niet langer bang ben
Voor wat er tussen
Jou en mij
Ontstaat


Wat ik ook doe
Als ik je aanraak
In de holst van de nacht
Besef ik dat je droomt
Dat je slaapt in verlangen
Van vandaag
Als ik je kus
Zonder dat ik je zie
Weet ik dat ik
Je missen zal
Als je er niet bent
Wat ik ook doe
Ik besef steeds weer
Dat het zo
Eindig is
Tussen jou en mij

Als  als
Stille tranen
Die hun weg gaan
Naar nergens heen
Stil gevangen
Beloftes
Van even niet
Als ik niet huil
Omdat ik je zo mis
Wat kan ik dan doen
Om bij je te zijn
Als ik niet bij je ben



Ik zal je moeten laten gaan
Mijn wanhoop in mijn hart
Breekt er doorheen
Ik weet niet meer wat te doen
Hoe te gaan
De onrust raakt me aan
Ik schreeuw
Ik roep en besef
Ik zal je moeten laten gaan
Om alleen verder
Te kunnen gaan


Omdat ik soms de liefde zo mis
Gevangen in  het gevoel
Van tussen wal en schip
Te balanceren
Raak ik soms ineens
Even de liefde aan
Ineens ben jij er dan
In mijn leven
Voor altijd maar even
Nadat ik je weer laat gaan
Besef ik dat ik soms
De liefde wat mis
In mijn leven
Dat ik je laat gaan


Als ik afsluit
Ogen  gesloten
Maar zo open dat ik zie
Wat er gebeurt
De liefde die zijn
Koers bepaald
Die gaat zoals hij wil gaan
Ik zie het
Ik sluit af
Om zo weer de weg
Van mijn eigen
Hart te gaan


Omdat ik mezelf niet zo leuk vind zo
Kijken naar jou
Mijn ogen die me niet bedriegen
Omdat ik zie wat ik in jouw ogen lees
Ik zie mezelf weer eens
Totaal veranderd
In wat ik niet ben
Ik kijk eens goed
En bedenk dan dat ik
Maar gewoon
Bij je weg ga
Omdat ik mezelf
Niet zo leuk vind zo
Als ik nu ben


Hey
Staar niet zo naar mij
Ik weet het ook wel
Dat het niet anders is
Ik laat het gaan
Het is niet anders
Het is beter
Als we beiden weten
Dat het zo moet gaan


Soms als ik huil
Soms als ik huil
Mijn tranen
Van glas lijken te zijn
Als ik me afvraag
Waar het heen gaat met mij
Kijk ik in jouw ogen
Zie ik de tranen
Van de scherven
Ontstaan
Omdat jij mij
Niet door mijn tranen
Bereiken kan

Stil staan soms
Ik ga niet meer hollen
Omdat jij misschien komt
Ik ga niet meer roepen
Omdat jij mij misschien hoort
Ik ga niet meer zeggen
Dat ik naar je verlang
Ik ga alleen maar stil staan
In het gevoel van
Heel heel lang

Geen opmerkingen:

Een reactie posten