zondag 15 januari 2012

Sisi versus Sisi

dit weekeinde, eindelijk eens tijd om me te verdiepen in een dvd die ik gekocht hebt over het leven van Sisi, maar dan in een andere uitvoering dan we allemaal kennen met Romy Schneider. Deze dvd serie bestaat uit twee dvd's en laat volgens het hoesje de ware geschiedenis zien van Sisi.... en ik moet zeggen het is een heftige maar wel mooi. De scene waarin Sisi haar oudste kind verliest is aangrijpend en nieuw voor mij. Tevens dat ze een zoontje heeft gekregen, die met harde hand op een militaire academi opgevoed word, is ook nieuw. en met harde hand is echt met harde hand. Het jongentje moet met zijn hoofd in een bak met ijskoud water  om hard te worden.. nou dat zal hij wel volgens mij bevriest hij door de kou, en de harde klappen met zwepen om hem hard te maken.. al die dingen laten ze in deze serie zien en ik ben, er door toch anders gaan kijken tegen het verhaal van Sisi. Het gekke is dat ik in het begin moest wennen aan de spelers en het verhaal, maar het is een totaal onromantische verfilming en dat doet ook goed om eerlijk te zijn. Wel word duidelijk dat sisi een vrijgevochten vrouw was, die rustig in opstand kwam tegen de keizer, haar man, haar schoonmoeder, en deed en zei wat ze wilde.. erg mooi zon zelfstandige sterke vrouw te zien.
Ik moet wel bekennen dat ondanks dat deze serie erg mooi is ik toch wel de romantische geschiedenis mis. Ik weet het precies, altijd zo rond kerst, de sisi thriologie en dan genieten.. en altijd het moment, waar je eigenlijk de hele serie naar toeleeft... dat ze naar de Paus loopt en dan voor het eerst haar kind weer ziet, altijd weer komen dan de tranen.. en jank ik weer heel fijn de boel bij elkaar. Ik kan de klok er opgelijk zetten.. dat mis ik wel een beetje in deze serie.. dat soort momementen van sentiment maar voor alsnog ik blijf er bij Sisi is een must voor velen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten