woensdag 4 januari 2012

wandelen door het verleden

Moest ineens aan deze foto denken, gisteren opgepast op een heel klein meisje van 1 jaar, wat ik erg leuk vond ook, mede omdat ik wist dat haar vader en moeder momenteel heel druk zijn met de nieuw geborenen... dus ik ben even bijgesprongen. Had een afspraak staan met iemand anders maar vond dit belangrijker om te doen. Keuzes maken heet dat.
Het gekke is dat als je met zon meisje van een jaar bezig bent dat je ineens terug denkt aan je eigen verleden, de dingen die allemaal gekomen zijn en er waren. Dit is natuurlijk ook de tijd van de bezinning maar toch... het is wel bijzonder. Als ik dan nu naar deze foto kijk vraag ik me nog steeds af of ik o die leeftijd heb geweten hoe mijn leven zijn weg zou gaan..... moet trouwens wel bekennen dat ik ineens zie dat de achterkant van het bed nu hetzelfde heeft als mijn bed nu... dus toch terug naar vroeger hahah
Maar gek is het als je daar  ineens bij stil staat en weer bewust van bent.. soms is het zo mooi om het leven te zien door die kinderogen en daar kan ik soms heel jaloers op zijn, ouders met kinderen... die dit wel hebben.
Na het oppassen terug door de storm naar huis, heerlijk vind ik dat stiekem omdat je zo kan genieten van de wind die aan je auto zit te trekken... en dat je scherp moet blijven. Heb tot laat in de nacht heerlijk zitten te face-timen ( ja ik word modern, was ik al maar ga nu helemaal los), en  daar kwam ook fotos en verleden aan de orde, waarin je dus ineens ziet hoe iemand was en je ook daarmee weer achter je eigen verleden komt hoe een ander leven je hebt gehad dan anderen, en dat soms wegen ineens, ondanks andere verledens en levenskeuzes en stijlen, ineens samen komen, zo mooi en bijzonder is dat eigenlijk om weer eens te herontdekken.  en erg leuk om te mogen meekijken in de fotoalbum van iemand en zo wegen en keuzes te zien, een mooi kado vind ik dat altijd.
Het grote nadeel is wel dat het zo leuk is dat het voor je het weet ineens 2.30 is maar ach het is vakantie en het is leuk en ik geniet en besef dat nog meer .. dus het is goed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten