zondag 29 januari 2012

eendagsvlieg

Al maanden gaat er een nummer door mijn hoofd maar ik kon hem maar niet vinden.. totdat ik ineens aan de site dacht van de fonos... heerlijke site waar je inderdaad liedjes van lps kan vinden en die je dan kan kopen op een cd... ik heb hier al veel besteld en gekocht.. heerlijk om oude lp's van vroeger in een modern jasje te vinden... Maar het nummer wat ik zocht joey Dyser kon ik maar niet vinden, totdat ik via een ander medium de i-pad zocht en een hele album vond met eendagsvliegen prachtige liedjes die inderdaad niet mogen worden  vergeten. Inmiddels kreeg ik het nummer ook binnen via vriend Frans die echt alles heeft op dit gebied zo mooi.  Dit nummer was iets wat ik veel draaide na mijn eerste liefdesverdriet om een meisje.....( toen wist ik ook niet beter....)  Ik hoop dat het lukt om ze hier met een linkje te plaatsen want ze zijn schitterend... en ik begin natuurlijk met het prachtige nummer 100 years van Joey Dyser * (clik op de titels onder de liedjes om ze te horen)






Het volgende nummer is een nummer wat ik gaaf vond, mede omdat ik op dit nummer met mijn eerste grote liefde het uitsprak dat we voor elkaar zouden gaan. We waren toen in Berlijn samen op vakantie en we waren al een jaar aan het rond om elkaar aan het draaien maar niet uitspreken natuurlijk , maar in Berlijn dus wel tijdens de vakantie, warme herinneringen in ieder geval
Het prachtige nummer Moviestar van Harpo





Een ander nummer waar ik altijd erg vrolijk van werd en erg mooi vind omdat ik het zo mooi vind als een stad gaat stralen omdat er mensen dansen is het  nummer van Marshall Hain Dancing in the city

ook het nummer van de tumbleweeds  heeft me vaak in beweging gebracht ik vind het een mooi nummer en ergens geeft het altijd een glimlach, ik weet trouwens niet of het een eendagsvlieg is...
maar het is mooi



een liedje wat ik vaak draaide voor een andere lief als hij heel laat thuis kwam uit zijn werk als acteur, en ik zo had gemaakt dat als hij het licht aandeed, dat door een schakelaartje dit liedje begon om hem te laten weten dat hij lief was en voor mij veel betekende was het liedje van
Minnie Riperton Lovin You


een nummer waar ik nog altijd vrolijk van word en wat ik nu ik het weer hoor meteen bedenk wat een gaaf nummer, als ik ooit nog naar down under ga dan zal ik dit zeker draaien
het nummer Down Under van Men at Work


Het nummer wat volgens een vriendin voor mij was geschreven en ik ook prachtig vind en vaak draai mede omdat het zon somber maar zon hoopvol nummer is is het nummer van Black, Wunderful life



En hiermee besluit ik maar dit blogje over eendagsvliegen  ik moet zeggen ik vind ze mooi deze nummers wie weet ga ik me er nog een keer aan wagen om dit te zoeken en te laten beluisteren



Geen opmerkingen:

Een reactie posten