zaterdag 18 augustus 2012

zo ook weer de badkamer in stijl

aangezien ik nogal impulsief ben meestal, besloot ik ineens deze week dat ik vond dat mijn badkamer maar eens anders moet. had al jaren spiegels aan de muur hangen omdat ik dacht dat ik dat leuk vond.. maar ik was het zat.. in een vlaag van impulisviteit ben ik dus begonnen met de spiegels te verwijderen.. en zoals het altijd gaat de eerste valt er zo af, even een mes er achter en boem los en klaar kon ze weg. het enige wat op de muur achterbleef was wat vuil en een beetje rubberresten van de spiegellijm, die volgens de verkoper, ongeveer 3 jaar geleden met gemak kon worden verwijderd..... maar daar kom ik later op terug. Maar goed, aangezien dit zo geweldig ging besloot ik dus om maar lekker verder te gaan, gewoon alle spiegels eraf.. en ja dat was ff een misrekening.. want wat zo eenvoudig begon, zoals zovaak, ging dit met veel ellende, de spiegels wilden niet los van de muur, wilden er niet af, gingen niet los, weigerden op alle fronten.. dus ja wat nu... ik denken en denken, uiteindelijk, ondanks dat ik niet erg technisch ben, laat staan inzicht hebt in dit soort dingen, toch maar aan de slag en ik ben met een plamuurmes, met een hamer aan de slag gegaan.. en ja klopt zonder bescherming van mijn ogen.. niet slim met rondspattende spiegelresten.... maar gelukkig niet geraakt of wat dan ook. al lag wel mijn hele bad vol en ook de vloer met spiegelstukken.. Onbezonnen als ik ben begin ik en ga ik aan de slag, bedenk niet even om een oude laken of oude doek neer te leggen in de bakkuip om zo de vele resten op te vangen van mijn spiegels..nee hoor ik hak en vloek en tier en zucht en kreun.. en denk alleen maar we gaan door. want een weg terug is er niet als je van elke spiegel al een stuk af hebt en je weet gewoon dat je het dus af moet maken.. Na eindeloos, zo leek het bezig te zijn geweest met hakken en bikken etc is het gelukt gelukkig.. de spiegels waren er af... en nu komt het de resten die zo gemakkelijk te verwijderen waren, volgens de verkoper van drie jaar geleden waren helemaal niet te verwijderen.... grom. ik van alles geprobeerd maar het werkte dus niet.. Dus ik naar de Praxis waar ik ooit dit spul had gekocht, en meteen de eerste beste vriendelijk kijkende verkoper (en dat is lastig hoor in de parxis, een vriendelijk kijkend en lachend personeel lid daar te vinden.. ze kijken daar altijd alsof ze bang zijn dat ze een klap krijgen of zo.... en wat verdwaasd kijken ze de klanten aan.. en ja okey ze groeten heel vriendelijk, zoals het hoort, monotoom en duidelijk de instructie gehad je groet de klant.. al moet ik zeggen naar mijn ervaring in Batavia stad, dat je een winkel binnenstapt en meteen door tig medewerkers word begroet dat het als erg aangenaam word ervaren dat iemand niets zegt tegen je... heerlijk wat een rust ik voelde me meteen op mijn gemak in die winkels)maar goed ik heb hem gevonden die geweldige verkoper die echt de tijd nam en met me mee heeft gedacht, eerst naar de tube die ik had gekocht 3 jaar geleden, en daar stond heel duidelijk op dat het mechanisch te verwijderen is.. dus ik kijk vriendelijk lach lief kijk dom en zeg mechanisch? ja dus met fysieke kracht krabben... en dat is juist wat ik niet wilde.. maar goed, goede raad is niet duur dit keer, want hij kwam met de oplossing van wasbenzine , dus ik heb dat gekocht en gebruikt en ja het werkt.. mijn tegelwant weer helemaal in kleur en goed. Het volgende probleem komt dan vanzelf om de hoek zeilen. want ja.. er moet wel iets gebeuren met die badkamer en aangezien ik daar alles met stenen heb besloot ik dus om stikkers te kopen met stenen er op, na een lange speur toch door alphen etc, niets te vinden in de wereldstad die men denkt te zijn, kreeg ik van een lezer van mijn blogs een geweldige tip namelijk de winkel
kado op de hoek in den Haag, en ja ze hebben ook een internet site waar je kunt bestellen... en ze hebebn daar leuke dingen heerlijk.. dus ik heb daar mijn stikkers besteld met stenen en een paar leuke klimmannetjes voor in de badkamer.. en ik heb het pas donderdagavond laat besteld en ik had het vandaag, zaterdag, al in huis.. dus zo snel gaat het.. dus mijn badkamer is nu al klaar en af.... denk ik


1 opmerking: