donderdag 2 augustus 2012

dwalen door Barcelona

Zondagochtend in alle vroegte dus naar Barcelona, na een slechte nacht zoals velen hebben gelezen, na en korte nacht toch op het vliegveld aangekomen via vriendin Kitty, het vliegen ging zoals altijd prima, geen punt, stijgen geweldig geen last van oor of wat dan ook maar het dalen is mijn probleem ben ik inmiddels achter  gekomen dus dat is vreselijk. maar het went. Ik weet inmiddels dat als je iets moois wil zien buiten Nederland dat je dan soms zomaar weg moet gaan en maar zien in andere landen wat er is en speelt en het is heerlijk. We waren heerlijk vroeg in Barcelona, waar we eerst maar het hotel hebben gezocht. en natuurlijk zoals een goede reiziger betaamd, ging het als volgt. Ik heb in mijn beste engels twee tickets besteld naar France in plaasts van Francia, ik werd gelukkig wat argwanend door de ogen van de verkoper en gelukkig greep vriendin Kitty in met het noemen van het juiste station.. maar goed. we stapten in de trein en ja hoor de reis ging verder, door prachtig Barcelona waar we niet veel van zagen want de trein bleek vooral langs uitgestorven braak liggende gronden te gaan maar toch, op een bepaalde moment, we het gevoel kregen dat we er uit moesten, dus we zijn uitgestapt... en ja hoor op Gracia.. ik geef toe het is wat verschil maar de naam is niet alles.. maar dan je loopt dus de metro uit en daar sta je dan met je goede gedrag te kijken en zoeken naar hoe je weer verder kan.. maar ja dat is lastig in Barcelona.. want ja.. je komt de metro niet meer in met hetzelfde kaartje,... en de spaanjarden zijn doof die er werken watn wat je ook probeert er gebeurt niets..ze kijken lachen en kijken dom.. zoals ik altijd zeg, als je iets wilt bereiken lief lachen en dom kijken.. en kennelijk heeft mijn levensles ook Spanje al bereikt. Gelukkig spreek vriendin Kitty Bijna vloeiend spaans (lees italiaans) en is ze docente duits dus dat komt ze heeft het voor elkaar gekregen dat we dus een gratis kaartje kregen om zo verder te reizen naar Francia... dus dat hebebn we gedaan
Nadat we uitvoerig het plattegrond en de uitleg van het reisburo hebben gelezen zijn we gaan lopen en zoals het hoort als je een doorwinterde reiziger bent, sta je natuurlijk aan de verkeerde kant. zoek je je lens naar het hotel, zit je op een verkeerd deel van het plein waar het moet liggen te kijken en kom je te vroeg aan bij het hotel waar je dan een vriendelijk lachende spaanse meneer treft, die je aan kijkt, dom kijkt lief lacht en stralend op jouw briefje zet.. 13.00 dus we waren te vroeg.. dus ja daar gaat je lol... maar toch de bagage kon in een kamertje en we zijn gewoon lekker de buurt gaan verkennen .Een heerlijk piknick buiten gedaan met gekochte broodjes en kaas op een bankje met onze eerste fles water en genieten van het uitzicht. Kwam er nog een leuke band voorbij het was kennelijk een speciale dag in Barcelona, het caribische carnaval met drummers en daar hebben we heerlijk staan kijken tot het ineen zomaar 13.00 was en dus wij naar het hotel want je wilt je kamer zien toch. en dat lukte. na eindeloos lang geduld te hebben gehad en lief te hebben gelachen en dom te hebben gekeken kregen we onze kamer en het was een geweldige kamer,  minder luxe dan Berlijn maar ja wat wil je ook het was geen Hilton waar we zaten in Barcelona, maar het was gaaf. Daarna samen lekker door de omgeving gelopen, de ramblas genomen, al veel gezien en plannen gemaakt bij het eten van een pizza voor de volgende dag.. de Sightseeing bus.. gaan we doen.. en daarna zijn we lekker vroeg onze kamers gaan opzoeken, om de volgende dag om 8.30 op te staan en om 9,00 stipt te gaan ontbijten... heerlijk het was meteen al een hele goede dag. Hieronder wat foto;s van barcelona  en er zal nog meer volgen