donderdag 23 augustus 2012

Dappere dodo

Het is even een onderneming maar als het dan door gaat moet het ook doorgaan.. heel simpel.. mijn moeder hier in het paasrse t shirtje, had besloten dat ze met haar zus, die naast haar zit, en met haar schoonzus, waar je de schoenen van ziet, maar eens een keer naar Alphen moest rijden op haar 78 jarige leeftijd. Mijn tante van 80 en haar schoonzus, ook mijn tante van 70 vonden dat dat best moest kunnen. Om negen uur zijn ze met elkaar vertrokken in de auto naar Alphen vanuit het achterlijke dorp waar ik groot ben gebracht Mussel. Mijn moeder is eerst naar Klazinaveen gereden om mijn tantes op te halen,  en toen begon de rit. Ze hebben met elkaar in de auto vreselijk gelachen,  en net voorbij Utrecht bij de helenvliet, is mijn moeder achter het stuur vertrokken en is mijn tante, de schoonzus zeg maar, er achter gegaan om zo naar Alphen te rijden. Keurig om half 12 stonden ze voor de deur met z'n drieeen en ja hoor het was gezellig. Mijn moeder had al gezegd dat ik niet teveel mocht kopen want dat was onzin, haar zus mag toch geen suiker, dus ik had maar snelle jelles gehaald op haar advies en als extra een paar aardbeien en wat bollen en croisantjes.. en ik moet zeggen het was erg leuk en gezellig met de drie dames op leeftijd. Ik moet altijd zo vreselijk lachen om mijn tante (de schoonzus) ze is net zo gek als ik ben en ziet overal de humor van in.. en zo is het ook, Samen eerst wat praten, daarna natuurlijk even over mijn vader gehad, maar ook met elkaar shoppen in het winkelcentrum bij mij in de buurt.. dus dat was al een feest voor ze want mijn tante, de zus van mijn moeder, is slecht te been, dus dit had haar rollator in de auto liggen bij mijn moeder en die ging mee, een ideale winkelwagen, want meteen werd er van alles in gepakt. Ze hebben hun ogen uitgekeken in het winkelcentrum, want ja dit is alphen en dus bijzonder... zelfs de marskramer was voor hun een bijzondere winkel.. vraag me niet waarom. Na het winkellopen in mijn winkelcentrum even terug naar mijn huisje, waar ik de dames verrast heb met frisdrank, ze wilden geen koffie etc, en vorozien heb van heerlijke broodjes met kaas, en croisantjes met kaas. Daarna kreeg mijn moeder het op de heupen want ze wilde toch ook nog Het Winkelcentrum in en dus was er haast geboden.. dus wij weg.. naar Het winkelcentrum toe..  het hele spul weer in de auto en ik in mijn eigen auto, want dat was handiger want ze zouden meteen doorrijden naar het winkelcentrum... maar ja de dames kijken hun ogen uit.. zelfs de zeeman is een wonder omdat het niet is in de plaats waar ze wonen, terwijl daar ook wel een zeeman is maar het maakt niet uit het is heerlijk en genieten met de dames...Tijdens het lopen nog snel even een ijsje gehaald en daarna lekker terug gelopen naar de auto. De dames even opweg geholpen naar de n11 zodat ik zeker wist dat ze goed gingen en dat ik niet een telefoontje zou krijgen dat ze ineens ergens in limburg zaten of waar dan ook want ze hebben zon lol met elkaar en lachen zoveel om en met elkaar dat het me niet verbaasd als ze niet goed aankomen.. Maar ik ben zo trots op die moeder van mij, ze flikt het toch maar even, op haar 78ste met haar zus en schoonzus in de auto naar Alphen rijden om daar te kijken hoe het met haar zoon gaat. Ze vind het een takke eind maar ze geniet enorm en ze straalt.. ze laat zo duidelijk zien aan haar zus en schoonzus hoe trots ze is op mij, maar dat ben ik ook op haar. Ze is een dappere dodo en ze heeft inmiddels het plan opgevat om een i-pad te kopen en tevens om naar berlijn te gaan met haar zus en schoonzus.... het is me er eentje die moeder van mij heerlijk....

2 opmerkingen: