vrijdag 3 augustus 2012

Palau Güell

Natuurlijk hebben we de bus genomen om als een soort van japanner door de straten van Barcelona te gaan rijden en dat is heerlijk en geeft je toch een rust, je ziet alles, je maakt overal foto's van maar het leuke is dat je dus beslist om ergens uit te stappen en te gaan kijken.. we gingen eerst er uit bij die kerk waar die man buiten hangt te drogen maar de kaartjes zijn moeilijk verkrijgbaar in het hoogseisoen er stond een rij van ten minste 3 uur als we aan sloten.. dus dat schiet niet op. Helaas was er geen mogelijkheid om een kaartje ergens anders te kopen dus dit hebben we geskipt, dus met de bus verder naar het park van Gaudi.. erg mooi daar later meer over. maar uiteindelijk een hele dag bussen en alles zien hebben we besloten om de dinsdag naar Palau Güell te gaan. ergens aan de zijkant van de Ramblas.. (natuurlijk hebben we eerst de markt bezocht die je gezien schijnt te moeten hebben.. en dat is waar het is een kleurrijk geheel en het is mooi zie de fotos in mijn fotoalbum hier). Maar wij dus naar het paleisje dat ergens in een zijstraat zit. Het mooie is dat ik het via vriend Frans heb gevonden en dus moesten we erheen. Ik moet eerlijk bekennen dat als ik het niet had geweten het niet in mij op was gekomen om daar te gaan kijken. Het paleisje is volledig gerenoveerd en is pas sinds november 2011 weer open dus nog erg nieuw maar mooi.. een aanrader. Het mooie van dit paleisje vind ik wel dat alles rond lijkt te lopen, je kan via allerlei slinkse manier dingen zien en ook zien wat er in je huis gebeurt, je ziet alles op straat maar men ziet jou niet etc.. het is een doorkijk huisje maar ook een bespied huisje maar erg mooi in al zijn pracht en praal een aanrader vind ik



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten