woensdag 22 augustus 2012

Beste bewoner..... en dat ben ik ff niet





Kom ik na een heerlijke dag, waarin ik ten eerste mijn huishoudelijk personeel na 14 jaar trouwe dienst de laatste keer hier was, ze wist dit al ver voor de zomervakantie, omdat ik vind dat ze gewoon de rust in moet. Ze is 75 en ziet het niet meer zo goed allemaal, en ze kan niet meer op de grond de vloer goed doen, in de badkamer en onder het bed, en ze kan ook niet meer boven haar hoofd werken, gevolg is dat mijn huis schoon is in het gebied tussen schouder en heup, de rest was maar zeggen als het voor het oog maar schoon is.. en dat is het helaas niet meer. Dus ik heb haar na 14 jaar trouwe dienst bedankt en gezegd dat ik heel tevreden over haar ben geweest en dat ik haar dank baar ben maar dat ik er mee op houd. Ze vond het natuurlijk jammer want ja dan moet ze plotseling thuis zitten bij haar man die ze eigenlijk al jaren niet meer ziet zitten en dat is ook geen pretje dat weet ik maar ik geloof niet dat ik hoef te betalen als liefdesinstelling. Dus het was goed, ik ben daarna naar mijn klus gegaan bij de brandweer en dat was wederom lachen met die gasten wat zijn dit toch heerlijke klussen altijd en zo genieten ook..heerlijk. Daarna snel sporten en naar huis want ik had een afspraak staan met iemand anders die mijn huisje komt doen. Ik moet zeggen ik ken haar natuurlijk al, en het is gewoon heerlijk , iemand die gewoon binnenkomt, je praat lekker met elkaar, en een blik door het huis werpt, zegt hoe lang ze denkt nodig te hebben, waarmee ik afspraken kan maken over hoe en wat en klaar. geregeld en het is een tof mens, maar dat wist ik al anders zou ik haar niet gevraagd hebben. Ik heb alle vertrouwen erin dat ze het goed gaat doen en dat mijn huis nu eens meer gaat blinken dan alleen tussen schouder en heup hoogte.... kortom ik krijg een lovely shining house...
Daarna snel  naar mijn masseur voor mijn nek, dat gaat goed maar ja onderhoud is ook belangrijk, je moet het bijhouden tenslotte... dus dat maar gedaan. En terwijl ik er bijna ben bedenk ik me.. verdorie heb ik mijn gas wel uit gedraaid voor ik weg ging.... want ik kan me dat niet heugen, en maar dubben en denken en beseffen dat ik nog steeds niet aan mijn buurvrouw mijn sleutel heb gegeven dat gaan we dus regelen morgen, en niemand kan bellen die even gaat kijken... bij alle rotondes zitten twijfelen omdraaien of toch door rijden.. en toch maar doorgereden.... om uiteindelijk in de rust te raken, en na de massage in een ander probleem terecht te komen.. (het gas was natuurlijk uit). Er ligt een brief, met de verheugende mededeling dat ze langs komen om de glasvezel te komen leggen.. met het vriendelijke verzoek of we de ochtend thuis willen blijven omdat ze tussen 12 en 16 uur langskomen om de kabel te installeren op maandag, let wel maandag 10 september... alsof niet net heel nederland vakantie heeft gehad en dus voor een groot gedeelte thuis was... en dat we geacht worden thuis te blijven.. Ik vond het wat lastig want ik moet in de ochtend thuis blijven zodat ik om 12 uur weg kan gaan zodat ze dan tussen 12 en 16 uur in mijn huis moeten zijn om de glasvezel kabel ( ik heb er niet om gevraagd dacht ik zo) kan worden aangelegd terwijl ik er niet ben.. vind ik bijzonder. Dus ik heb maar meteen gebeld, en uiteindelijk werd naar lang overgaan de telefoon op genomen, en ik bedacht me.. oh jongen had dat niet gedaan.. ik zie het nog voor me dat hij zich voor de kop sloeg toen hij hem opnam en kreeg te horen dat het ging om een brief die hij had geschreven.... ik ben vriendelijk begonnen of hij zijn brief had nagelezen, en dat bleek het geval toen heb ik hem gevraagd of hij nog een keer extra goed wil lezen (je bent een docent of niet tenslotte) en dat heeft hij gedaan, en nog steeds, ik denk toch wat leesblind, zag hij het niet , dus heb ik hem gevraagd waarom ik alleen de ochtend thuis moest blijven terwijl ze tussen 12 en 16 uur langs komen.. en toen zag hij het ook.. stom stom stom.. daarop heb ik hem gevraagd hoe zijn vakantie was, nou die was goed zei hij en daarop zei ik ja ik ook heb 7 weken vrij gehad en moet maandag op mijn werk beginnen op school, en ik krijg geen vrij na 7 weken vakantie van mijn baas voor jullie geintje met het aanleggen van de glasvezel kabel, en het is dan jammer voor mijn buren maar ik vind dat jullie dit heel dom plannen, ik kan alleen op vrijdagmiddag van 12 tot 16 uur.. dus zeg het maar.. Nou dit was een probleem want ze konden daar geen rekenschap mee houden.. ik denk dat hij intussen zich zelf vervloekt heeft dat hij die telefoon op nam.. maar ja wie ben ik... dus ik vroeg hem of het kon worden verplaatst naar een vrijdag,  en als het kan niet al te laat in het jaar want ik heb nog meer verplichtingen.. Het was even stil, en toen kwam de vraag of ik bij mijn onder en boven buren langs wilde gaan om te vragen of ze op vrijdag 7 september thuis zijn voor de glasvezel.. waarop ik vroeg wat zei je.. dus of ik dat wilde doen.. waarop ik vroeg dus je vraag is dat ik even langs mijn buren loop of het kan op vrijdag 7 september en als ze niet kunnen die dag dan...weet ik het.... en dan... toen werd het even stil waarop een zucht kwam en het even stil werd en ja hoor hij zag het licht.. hij zou een nieuwe brief sturen met een andere datum en dat zelf regelen.. Ik heb hem vriendelijk bedankt, heb hem tevens gezegd dat het me speet dat ik hem op zijn vrije avond om half 9 heb gebeld en dat ik uitzie na de oplossing van zijn gemaakte probleem.. en hem een prettige avond gewenst... Ik denk dat hij nooit meer de telefoon opneemt op zijn vrije avond.. of sterker nog zijn telefoon nummer ergens neer zet.. ik denk trouwens dat meer mensen zullen bellen mijn buren kennende... maar we zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten