vrijdag 17 augustus 2012

Batavia stad

Deze ochtend ging mijn wekker wederom erg vroeg, na een leuke avond met vriendin Ankie en vriendin Antoinette, met het fröbelen, zoals wij dat noemen voor de lotus. Samen proberen we eens in de zoveel tijd bij elkaar te komen  om dan samen iets nieuws te proberen, of na te maken van een foto.. en dit keer hadden we een mooie foto maar een lastige wond.. maar hij was gaaf.. we hebben ons vooral verdiept in het blauw van het beenvlies hoe we dat konden maken.. en we zijn er uit.. Alleen gaat dit blogje daar niet over natuurlijk.. dus we gaan verder. De wekker ging dus vroeg met het liedje van Sinead 'o Corner, Nothing compares 2 u.... geweldig wakker worden, wel meteen in een dip want dit was het liedje van mij en mijn ex van 10 jaar een relatie.. maar zoals ik ben, meteen ook weer in de up want ja na die relatie van 10 jaar is mijn leven eigenlijk alleen maar leuker en boeiender geworden.. ( ik zal niet meteen zeggen doe het ook, maar geloof me er gaan dingen gebeuren in je leven als je alleengaande bent die zo leuk zijn en zo boeiend... en ach dat verhaal over die schouder of die arm om je heen.. die kan je overal vinden echt waar mensen genoeg die je dit willen bieden.. soms niet altijd op het moment dat je het wilt maar toch.. het is heerlijk dit leven zo) Maar goed ik lijk wel een dwaallicht ik dwaal steeds af maar we gaan verder.. Dus snel onder de douche, mijn ontbijtje achterover slaan en snel in de auto naar vriend Frans in Capelle om naar Batavia stad te gaan in Lelystad . Na het eerste obstakel te hebben genomen... namelijk de brug in Alphen die altijd open is op het moment dat het jou niet uitkomt en die altijd te lang open is in verhouding met het aantal boten... snel verder want ik was door dit gedoe al wat laat, en ja hoor vlak voor de afslag naar capelle een file.. grommm maar ja dat ging redelijk snel dus ik was toch nog redelijk op tijd bij vriend Frans, die al helemaal in zijn winkel teneu, zijn extra pas sokjes en tas klaar had staan en dus konden we samen heerlijk op weg naar Batavia stad.Wat is de Tom Tom toch een heerlijke uitvinding.. je komt overal en telkens als je denkt dat je verdwaalt.. dan zet hij je toch op het rechte pad.. heel bijzonder vind ik het.. ik dacht vroeger ook altijd dat als je contact maakte met de sateliet dat een mannejte dan jou uitkoos en dat hij jou dan persoonlijk ging begeleiden naar de plek waar je heen wil..... ik had hele fantasieen over dat men zei nee hoor vandaag doe ik de konining in niet die is zo saai , die doet alles volgens het protocol en natuurlijk hadden ze grote ruzie als ik me inlogde want men wilde allemaal mij begeleiden omdat dat spannend is, ik sla links af als ze rechtsaf zeggen... kom op plekken waarbij ze alle zeilen moeten bij zetten om me uiteindelijk toch op de plek van bestemming krijgen etc... dus  ik vond het een echte teleurstelling toen bleek dat het gewoon een computer is.. gromm.. jammer Maar goed we kwamen keurig op tijd op de plek van bestemming waar ik natuurlijk meteen een foto heb gemaakt voor de voet bij de ingang van de stad. en meteen had ik al twee fotos op mijn facebook van vriend Peter in Afrika, en van vriendin Manon op haar balkon in de zon.. later kreeg ik er nog eentje van haar voet op het strand van scheveningen. die fotos krijgen jullie zo wie zo nog te zien in de blog van maandag of dinsdag... dat komt wel goed.. Maar goed verder met Batavia stad.. we hebben natuurlijk eerst wat gegeten en gedronken want shoppen op een nuchtere maag gaat niet natuurlijk.. dus dat was stap 1 en toen gingen we los.. ik moet zeggen het viel wat tegen dit keer, we hebben wel de nodige dingen gekocht maar het was minder dan ik had verwacht en wist.. van de voorafgaande keren.. maar dat mocht de pret niet drukken in ieder geval. Ik ben thuis gekomen met in ieder geval een drie tal  broeken, een paar prachtige dvd's van Purper en met een 5 tal kaarten die ik kan versturen, tevens een paar teenslippers en een prachtige mannen tas die ik nooit genoeg heb tenslotte.
Rond een uur of 5 gingen we weer terug naar huis met een rijk gevulde auto met tassen en de nodige dingen waarvan je je afvraagt dat je er ooit zonder hebt gekund en waarvan je over een maand jezelf afvraagt hoe heb ik dit kunnen kopen... maar ja dat is de pret van shoppen till you drop
Nadat ik vriend Frans keurig in Capelle had afgezet ben ik heerlijk naar huis gereden, snel even getankt wat broodjes gekocht en toch snel nog even mijn cardio gedaan op mijn sportschool want ja het lijf moet wel in shape komen...

1 opmerking: