dinsdag 21 augustus 2012

ff een pakketje weg brengen.. dacht ik

Gisteren dacht ik even snel zo rond een uur of 15.00 een pakketje weg te brengen naar het postkantoor. De gedachte snel was al heel erg fout, want ik was nog niet beneden of daar stond buuf, en aangezien we toch wel van de praat zijn en vaak hele gesprekken hebben, stond ik voor ik het wist al bijna een half uur te praten, in ieder geval lang genoeg om buurman met hond, de hond te zien uitlaten en weer terug te zien komen, dus dat is lang... maar wel weer erg leuk. Ondertussen stond ik daar met het pakketje wat toch wel voor 18.00 bij het postkantoor moest zijn. Dus nadat buuf en ik  en uiteindelijk de buuf met de hondenuitlaat meneer naar boven gingen heb ik mijn weg vervolgd naar het postkantoor, wat tegenwoordig niet meer om de hoek zit maar gewoon in een boekenwinkel zit en waar het personeel niet altijd even vriendelijk en leuk en gezellig is.. maar goed.. vol goede zin onderweg naar het postkantoor. Sla de hoek om bij de c1000 en loop zo in de armen van een leerling, die natuurlijk even wil praten, hij stelt me de vraag hoe het toch komt dat hij vandaag alleen maar docenten tegenkomt alsof hij al weer op school is. Als antwoord heb ik maar gezegd dat dit zijn lot is , dat hij zo leergierig is dat wij als docenten opzoeken waar hij is en hem dan zo laten weten dat we hem zien... maar even met hem gepraat over zijn vakantie dus dat was wel ff leuk. Terwijl ik met mijn pakketje en ondertussen in opdracht van een vriend wat speurwerk moest doen in de herenhof alla sherlock holmes.. stond ik net te kijken of daar hoorde ik heel hard mijn naam, Meneer wanders.. en ja hoor weer een hele koppel leerlingen die even een praatje wilden houden, en het was goed want mijn oogappel zat er ook bij en ik wilde weten of het goed is gekomen met wat we voor de vakantie in werking hadden gezet en dat was goed gegaan dus prima.. na even gepraat te hebben over zijn en mijn vakantie vervlogde ik inmiddels, al aardig aan de late kant, maar goed, ondertussen riep nog een meisje mijn naam, en ik nog snel even vragen orf alles goed ging en dat ging het gelukkig, liep ik snel door om toch dat pakketje op de bus te krijgen... en terwijl ik de volgende hoek omsla kom ik daar mijn toekomstige interieur verzorgster tegen, en daar even mee staan praten, over van alles en nog wat. ondertussen zie ik vanuit mijn ooghoek een moeder staan van een ex leerling van mij , en die staat te zwaaien en springen en ik maar even lief lachen maar ja zit in een gesprek, dus de moeder breekt in en zegt tegen mij dat haar zoon, een ex leerling van mij waar ik zo voor heb gestreden op school omdat hij gewoon een lief joch was maar chaotisch als de pest, hij presteerde het om met zijn jas van huis te gaan, en op school aan te komen zonder jas.. en het was hooguit 10 minuten lopen, en de jas nooit terug gevonden.. inmiddels is hij dus geslaagd voor zijn groot rijbewijs.. en ik ben dat trots en blij maar ondertussen sta ik nog wel met dat pakketje onder mijn arm die echt op de bus moet voor 18.00 uur. Nog even doorgepraat met mijn toekomstge interieur verzorgster en daarna snel naar het postkantoor... en ja hoor ik kon meteen geholpen worden alleen klopte het adres en de postcode niet.. en na lang zoeken, ik moet ook dingen niet in een vlaag van enthousiasme doen  want ik had gewoon wat cijfertjes vergeten van het huisnummer..niet handig maar toch uiteindeiljk komt het goed en is het pakketje na tig keer vertraging, en geloof me ik geniet enorm van al die praatjes etc maar toch.. hij is nu weg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten