maandag 27 augustus 2012

eerste werkdag

 
Gisteren was het dan zover, zoals ik al eerder schreef de 7 weken van niets doen is voorbij.. de 7 weken van doen wat je wilt, de 7 weken van het komt wel zoals het komt, de 7 weken waarbij het boodschappen doen het uitje van de dag is.. en als de dag om is kom je er achter dat je toch nog steeds geen boodschappen hebt gedaan, en dus ga je alsnog naar de patatzaak want je eten is op.. de 7 weken die aan het begin zo eindeloos lang leken en dan ineens pats boem zijn ze om.. en sta je weer aan het begin van een nieuw schooljaar met al zijn facetten, zijn dingen die gaan komen, de dingen die je weer gaat doen, het opstarten van een nieuw jaar waarin je weer de leerlingen  moet leren kennen, waarin je de leerlingen weer gaat uitdagen.. kortom de vakantie is echt voorbij... Was ik vorige week maandag nog even voor proef op school, even de sfeer ruiken nu ben ik er echt ineens.. zomaar echt 100% aanwezig en moet ik het doen.... maar goed, het is goed omdat er een einde komt aan alles.
Vandaag om 9.00 was de opening op een locatie van het schooljaar waar we jaarlijks een bemoedigende speach krijgen,en waar ik jaarlijks al niet naar toe ga.. ik doe het gewoon niet.. ik weiger. Zo niet mijn ding dat gebeuren, dus ik begin elk school jaar met spijbelen... ik ga dan lekker sporten, en zeker toen ik er achter kwam dat ik pas om 12.30 een vergadering had, dus wat moet je al die tijd op school doen.. dus ja ik had het goed voor elkaar, heb heerlijk gesport en genoten van alles.. heerlijk. Daarna naar school waar we een hoop leuke nieuwe collegas hebben die vooral jong zijn en flitsend dus ik denk dat het een goed en mooi jaar gaat worden.. De hele dag staat in het teken van groeten, zoenen en weer praten en vertellen en het is leuk om eerlijk te zijn.. tenminste dat vind ik wel.. ik geniet. ik straal en denk om 15.30 als de tijd er is voor een aftrapborrel dat ik maar naar huis ga... maar toch maar even gebleven.... even maar genoten van mijn begin.. ik heb mijn lokaal  op mijn traditionele wijze begroet, ik heb mijn kantoor, de counselingskamer, ook op mijn traditionele wijze begroet dat ik er weer ben.. en tevens de school, in stilte.. ben overal even langs gelopen om zo te genieten van dat ik weer mag, dat ik weer les mag geven... heerlijk.... ik geniet
laat de dagen met leerlingen maar weer komen.. het is prima vind ik..


2 opmerkingen: