zondag 12 februari 2012

wijsheden


Ach ik heb al eerder verteld over de kalender die af en toe zulke mooie wijsheden heeft en ik bedacht me het is in het boedhisme van belang dat je deelt dus bij deze zal ik af en toe een paar leuke wijsheden van mijn kalender hier plaatsen zodat jullie ook iets hebben om over na te denken.

deze week vielen me deze twee op:


"Als je wist dat dit je laatste levensdag was, zou je dan op dezelfde manier leven? En hoe weet je dat dit niet je laatste levensdag is?"

en deze viel me ook op:


"Ook wie niet twijfelt, heeft zijn twijfels of onzekeheden"


en deze ook zo mooi:




"Belediging, woede, verdriet noch honger, geven ons het recht een ander te schaden "


"De objecten die ons zo fascineren, zijn even vluchtig als het water dan van een berg stroomt"


"elk moment van je leven is van belang voor je volgende incarnatie, maar de laatste momenten voor de dood zijn zeer belangrijk"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten