dinsdag 28 februari 2012

somebody i used to know

Vandaag met mijn Muziektheaterklas weer een uniek project gedaan, ik ben wederom trots op ze wat ze nu weer hebben gemaakt. Mijn kids hebben lef dat weet ik wel. We moesten in samen werking met muziek een clip maken bij een lied die de muziek groep hadden gekozen, wij mochten daarvoor zelf een clip maken bij een lied dat wij hadden gekozen waar dan de muziek groep een lied onder maakt/ zingt. Nu dus eentje die zij hebben gekozen. De kids hebben in 1 uurtje een heel senario bedacht. De titel iemand die ik dacht te kennen. Inmiddels zijn er drie scrips bedacht en de eerste is vandaag gefilmd. Hij is prachtig geworden. Jammer is wel dat de versie die de leerlingen kozen eigenlijk teveel is bewogen, maar we konden niet nog eentje doen, hoe graag ik ook wilde om het perfect te krijgen. Het is voor mij ook oefenen met dit gebeuren. De echte versie die we gemaakt hebben staat op facebook maar dat zullen julie al gezien hebben.
Het verhaal waar voor we hebben gekozen, is eigenlijk heel simpel.. twee mensen in het wit, gaan de wereld in en zoeken elkaar.. en komen allemaal mensen tegen die allemaal in het zwart zijn met een clownsmasker.. dus men doet alsof men vrolijk is maar is het niet en men is een eenheid, er zit geen verschil in tussen de mensen.. ze zijn niet meer bijzonder maar meelopers... De ene witte persoon gaat opzoek naar die ander en komt diegen tegen maar als ze diegene aanraakt blijkt deze ook in een clown te zijn veranderd en tevens heeft ze zwart aan. Ik vind het gegeven erg mooi.. en ook de eenzaamheid die ze er in hebben weten te leggen. Dat je toch gewoon jezelf moet blijven en geen meeloper moet zijn.
ik ben trots op mijn kids
hieronder de link naar het lied die we hebben gebruikt op facebook onze versie van dit lied

Somebody i used to know   en wat wij er van hebben gemaakt onbewerkt
somebody i used to know

Geen opmerkingen:

Een reactie posten