vrijdag 17 februari 2012

waanzinnige avond en een waanzinnige vrijdag

Gisteravond mocht ik weer een opdraven bij de EHBO groep van hazerswoude dorp, is heel lang geleden dat ik daar als lotus heb gewerkt dus ik mocht weer eens, en het was alsof je oude bekenden weer tegenkomt en dat is een heerlijk bad om eerlijk te zijn.
De weg er naar toe is hopeloos omdat ik volgens mij tom tom de rotonde over moest en dan meteen links... en als ik meteen lins zou gaan dan zou ik inderdaad in een sloot belanden.. dus dat schiet niet op.. dus ik heb heel heel lang moeten zoeken maar wel gevonden uiteindelijk.
Mijn eerste opdracht was om bekneld onder een brug te liggen van een garage bedrijf, en dat is lekekr binnen en dus heerlijk weer meteen ook. Ik vond het wel erg aangenaam om eerlijk te zijn. Toch is het gek dat mensen altijd meteen die brug omhoog willen doen terwijl ze niet weten hoe het moet.. je ligt bekneld en de brug kwam ineens naar beneden dus die is niet goed.. mogen ze dan ook niet doen.
 Daarna hadden we een oefening buiten en dat was wel ff afzien, we hadden er dan wel de brandweer bij die ons zou komen bevrijden maar toch als je bekneld ligt onder een auto is dat toch wel heel lastig, zeker als er iemadn in de auto zit die buiten bewustzijn is.. dus die heeft prio 1...gevolg dat ik dus als ik niet opeens een ingeving kreeg, de hele avond, 3 uur lang op die koude grond had gelegen.. maar nu ging het dus goed dus dat was al mooi.
ik vond het in ieder geval een leuke avond en erg geslaagd om dit te doen.
Vanochtend moest ik vroeg naar school het eerste uur beginnen... dus ik heb mij maar uit mijn bed geworsteld en had me toch een verkoudheid te pakken. Maar goed ik ben dan een bikkel en ga gewoon naar school dan maar wat minder vrolijk maar de neusdruppels zijn gewillig denk ik dan altijd maar. dus het komt vanzelf wel goed hoop ik... Maar vandaag was het bal.. ik had het tweede uur een b-uur maar die had ik laten vervallen omdat ik het gevoel had er komt vast nog heel veel gedoe.. en ineens stond er een klas of ze nog drama konden krijgen, en waarom niet denk ik dan dus ze zijn geweest en ik heb ze een prachtige les gegeven in het sprookjes wereld. Daarna moest ik ff naar voren, en ja hoor daar stond de mevrouw van de receptie of ik even tijd had. Dat joch van gisteren zijn moeder had gebeld en of er een gesprek kon komen. Lastig want ik had het over gedragen aan smw, dus ik heb die gebeld en dan zakt mijn broek af... ik bel op vertel dat de moeder met dat joch wil praten en dat ik denk dat het handig is als hij erbij is, omdat het zijn case of dossier is... maar nee, ik begrijp het verkeerd het dossier is al gesloten dus hij ken en mag niets doen... en ik kon beter naar jeugdzorg bellen. dus ik jeugdzorg bellen, met o.a de vraag of ze dat joch hadden gebeld maar dat bleken ze volgens hun dossier te hebben gedaan... maar op de telefoon van dat joch was er niets van te zien.. dus ja het hield al gauw op.. gevolg dat jocht moest een intake gesprek hebben met jeugdzorg, maar dat kon wel maar de actie kwam pas veel later...gevolg dus dat dat joch waarschijnlijk vannacht op straat loopt omdat hij geen slaapplaats heeft.. ik baal hier zo van, dit noemt zich jeugdzorg en dat wij als counselors te lang bezig zijn met een kind, iedere gek kan nu bedenken dat wij als counselors op een school lang bezig zijn met een leerling omdat als we ze willen doorverwijzen men het of afschuift of dat men geen tijd heeft.. kortom, ik denk dat wij op school heel veel dingen goed doen.
Het meenst ergelijke vond ik toch nog wel, dat men bij buro jeugdzorg , diegene die ik sprak me vroeg wat een counselor was want dat was zeker nieuw.. ze kende het niet.. dus dat heb ik haar even heel taktisch en op subtiele wijze duidelijk gemaakt... de hulpverlening staat voor niets..... breek mij mijn bek maar niet open.
Verder zat ik net te denken, ik heb alles gehad, komt er een telefoontje of ik even met een leerling wil praten want die wil even verslag doen, en daar ging mijn pauze alweer. Gelukkig kon ik het kort houden en schoot het op , het ging snel en het probleem was zo besproken en ik kreeg haar weer aan de bak. Daarna kwam een collega binnen of we op het grote scherm moesten laten aankondingen over de herdenkingsbijeenkomst in het kasteel voor de slachtoffers van 9 april. en of wij als counselors daar even over wilden beslissen.. ik heb meteen de bal terug gelegd dat ik hierover geen beslissing neem dat moet de staf doen. maar dat ze zich moeten afvragen of ze dit wenselijk vinden om op deze manier mischien wel meer los te halen dan  nodig is....
En toen de bel. mijn laatste lesuur.. en ik kon eindelijk weg van school... fout.. fout fout... komt er een meisje aan in tranen dat ze het niet meer zag zitten... helemaal overstuur, dus ik met haar praten, en praten en voor ik het wist heb ik een complete meidengroep bij me in het lokaal met allemaal verwijten naar elkaar en wat er allemaal is gebeurt etc.. en dat ze niet meer in deze klas willen en dat ze elkaar haten etc.. ik heb het aangehoord en geluisterd en heb toen de magische woorden gesproken. ik hoor het al, er is veel gedoe , en ik stel voor, ik ga nu koffie halen en jullie gaan met elkaar afspreken hoe jullie verder gaan als ik terug ben, spreek af wat je wilt en hoe en ik hoor het wel.. ik kan zo slecht tegen dat meiden gedoe.. na ongeveer een kwartier kwam ik binnen en ja hoor ze waren er uit met elkaar... en kon ik eindelijk naar de sportschool en dan naar huis.... het was weereen waanzinnige vrijdag ik ben benieuwd wat de zaterdag gaat brengen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten