zaterdag 25 februari 2012

3 jaar geleden was er eens.....

Vandaag op de kop af is het precies drie jaar geleden dat ik besloten heb om een niet roker te zijn..... en ik moet zeggen na een eerste week afzien, veel kauwgom kauwen, ontzettend veel cherry tomaten opeten en naar mensen gooien en plat te slaan, elke dag ellenlange stukken schrijven op een stoppen met rokenblog, is het nu iets wat al zo gewoon is dat ik er niet eens aan denk als de stress ineens me aanvliegt.. ik adem rustig in en uit en het is geen probleem meer, ik weet wel wat met altijd zegt dat je pas echt gestopt bent als je er niet meer over praat.. maar is het dan ook zo dat je echt gestopt bent met een dieet als je niet meer eet... volgens mij is dat niet zo. het is eerder een gedachten aan dat je trots op jezelf bent omdat het je is gelukt en je nog steeds volhoud. Inmiddels ben ik er wel achter dat een roker echt stinkt... ontiegelijk stinkt, als ik in de supermarkt loop dan ruik ik ze al op een afstand, collegas die roken en dan de personeels kamer binnen lopen meuren als een hond met een teveel aan hachee op..... maar goed ik zeur er niet over vroeger was ik ook een stinker en nu ben ik een boffer want ik stink niet meer naar de nicotine.. Ik moet wel bekennen dat ik niets geks heb gegeten maar dat mijn gewichtstoename ineens enorm was het is dat het niet kan maar je zou denken dat ik zwanger was in die tijd.. Inmiddels is er 20 af en is het weer zoals ik moet zijn, dus het werkt toch wel het afvallen.
Moet wel bekennen dat ik steeds vaker merk dat ik mensen uitnodig die niet roken, ik ben altijd er van geweest dat mensen in mijn huis mogen roken dat is geen punt maar ik zoek steeds vaker mensen uit die niet roken... is wel zo lekker
om het vandaag te vieren dat ik vandaag precies op de kop af 3 jaar een niet roker ben en mijn laminaat er zo mooi in ligt, dat ik zo gelukkig ben, dat ik vanavond weer eens een ouderwets filmavondje heb in Capelle bij vriend Frans,  heb ik voor mezelr maar eens een behoorlijk groot boeket bloemen gekocht.. ( dus dierbare lezers, ik heb me zelf al voorzien voor het geval dat.... maar aangezien Valentijnsdag ook al zon succes was ( dank je wel Andre, voor het er wel over praten maar niet aan denken en helemaal niet te kopen van die tig rozen) heb ik het zelf maar gedaan.)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten