maandag 27 februari 2012

Beatrix (oranje onder vuur)

Op aanraden van vriend Frans ben ik over gegaan tot het aanschaffen van de tv serie Beatrix, oranje onder vuur, hij was erg enthousiast over deze serie. Inmiddels ben ik het aan het kijken en moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben. Het feit dat Beatrix kennelijk een geheim vriendje had in leiden, waar ze naar toe ging stiekem in een oude daf met een vriendin mee. Tevens ben ik erg onder de indruk van de gelijkenis van  Willeke van Ammelrooy, prachtig ze was in mijn ogen altijd al een vakvrouw maar nu ze Beatrix zo prachtig neerzet en tevens er zo op lijkt.. heb ik alleen maar meer bewondering voor haar gekregen... ik heb zelfs bij een bepaalde foto zitten twijfelen of het onze koningin is of het misschien toch Willeke is.
Helaas heb ik onze Koningin nooit echt mogen ontmoeten, wel Prins Willem Alexander, daar heb ik een tijdje mee mogen praten over het tragische gebeuren in Alphen op 9 april. Ik heb met hem gesproken over de hulpverlening etc. Ik heb twee keer van hem een hand gehad, en ik heb hem een week lang niet gewassen.. zo speciaal vond ik het wel om een hand te krijgen van onze prins. Moet ook zeggen dat ik het een onderhoudende man vind om mee te praten en zijn stem is erg aangenaam om naar te luiseren. Al gaat het daar nu niet om, het gaat om de serie Beatrix onder vuur.. en ik kan een ieder die hem nog niet gezien heeft aanraden. Zo heb ik ook de serie Bernhard, schafuit van oranje gezien, en vond ik ook erg geweldig om te zie, zo ook de serie over Willem en Maxima.. prachtig de film Majesteit was ook al zo geweldig gedaan, waarin eigenlijk men speelde wat er zou zijn gebeurt als Koningin Beatrix haar zin zou doen en zomaar weg zou gaan.. Ik vraag me nog steeds af of er ooit wel een tv serie is gemaakt over Juliana want die zou ik ook wel willen zien.
hieronder nog wat fotos van de serie en onze koningin. De mooiste foto van haar vind ik wel de foto waar ze met een hoed op met een hoofddoek op staat. Ik vind dit stijl, hoezo ik doe mijn hoed af, ze weet zo perfect twee culturen te combineren. zonder hoed geen kerk in als vrouw en ook niet zonder hoofddoek.. dus dan maar allebei.. zij krijgt zeker een plekje in de hemel dat kan niet anders...






1 opmerking: