vrijdag 3 februari 2012

Als de eerste storm is uitgeraasd (flarden)




Het is niet zo moeilijk
Als ik de dag begroet
Met al zijn mooie dingen
Kijk ik naar de dingen
Die zo mooi zijn in het leven
Ik raak even heel even maar
De gedachten aan jou aan
Om dan te beseffen
De dag is er weer
Ik kan het weer aan
Het is dan niet zo moeilijk
Om weer te leven
Het leven in te gaan

Zonder jou te leven

Ik zie nog zo vaak
Jou daar liggen
Met de tranen
Op je wangen
Die hun weg zochten
Omdat jij moest gaan
We wisten het allebei
Ik heb alles gezegd
Alles gedaan
Je aangeraakt
In het in de tijd
Ik heb gezegd
Geef het nu maar op
Ga nou maar
Laat het maar zijn
Ik red het wel
Nu pas begrijp ik
Dat het een leugen was
Ik red het niet
Zo zonder jou
Verder te gaan

De taxi staat al klaar

Liefste
Als je nu zegt
Dat ik moet blijven
Zal ik niet gaan
Mijn spullen zijn gepakt
Ze staan al uren klaar
De taxi staat voor de deur
Om me mee te nemen
Naar ergens zonder jou
Naar voor heel lang
Weer alleen
Ik kijk je aan
De tranen stromen
Over jou wangen
Net als bij mij
Maar je kan  het niet zeggen
Dat het je spijt

Als de nacht me insluit

Overdag
Lach ik veel
Soms stromen de tranen
Over mijn wangen
Ik zie het wel
Het is goed
Zoals het gaat
De avond zie ik
Als een uitdaging
Waarin ik mezelf
Terug vinden zal
Ik raak het niet aan
Ik lach maar wat
Maar zodra
De nacht me insluit
Dan ben ik weer zo eenzaam
Zo bang
Dat ik je nooit meer zal zien

Als een schaduw

Stille avond
Ergens zomaar in mijn leven
Zit ik te kijken
Naar de uren die gaan
Dan ineens
Het bekende geluid
Van ik ben er voor jou
Voor nu voor even
Ik ben stil
Ik kijk erna
Dan zeg ik heel simpel
Ga nu maar
Ik wil niet langer
In jouw schaduw staan
Omdat ik naar meer
Dan dat verlang

Ik kreeg wat ik verdiende
De stilte van het leven
De liefdes die wel kwamen
Maar nog sneller gingen
Ik ben er me wel degelijk
Van bewust wat er gaande is
Ik begrijp het
Ik krijg wat ik verdiende
De liefdes zijn niet zo mijn ding
Ik raak ze af en toe even aan
Om ze dan weer verder
In hun leven te laten gaan
Ik aanvaard dat dit bij mij zal horen
Zolang als ik ben
Omdat ik weet
Dat mijn leven iets anders krijgt
Ik leef en besef
Dat het leven
Meer dan alleen liefde
Ontvangen en geven
Is aan
1 persoon
In je leven 

Ik ben bijna weer mezelf
Nog een beetje
Voorzichtig
Zet ik mijn danspassen
Op het gladde ijs
Om dan ineens voluit te gaan
Om weer intens te lachen
Om te dansen in de momenten
om  het leven
Weer te omarmen
Omdat ik nu
Eigenlijk stiekem blij ben
Dat jij verdween

Ik ben van de partij
Het lijkt alsof ik vlucht
Voor de eenzaamheid
Van dit moment
Toch weet ik
Dat dit het beste werkt
Het overleven van de eenzaamheid
Van het verdriet
Door voluit te gaan
Door te genieten
Van alles wat er komt
Wat er kan zijn
Dat is het
Ik ben gewoon van de partij
Om te vergeten
Dat jij nooit meer
Thuis zal komen
Bij mij
Het leven heeft geen troeven meer
De telefoon
 doet gewillig zijn werk
Hij rinkelt
Laat me weten
Dat iemand met mij
In contact treden wil
Ik neem hem maar op
Nummer onbekend
Dan hoor ik weer jouw stem
Die me zegt
Dat je me mist
Ik luister hierna
Zeg dan dat ik het niet meer weet
Te vaak ben ik door jou
Afgewezen
Ben ik door jou
Aan de kant gezet
Ik luister naar alles wat je zegt
Dat je naar mij verlangt
Dan weet ik ineens
Het leven heeft voor ons
Geen spelmomenten meer
Wij hebben onze laatste troeven
Verspeeld 

Als de eerste storm is uitgeraasd
Laaiende vlammen
Van het liefdesspel
Die ineens neer geslagen worden
Door het water
Wat het blust
Ik merk de storm
Die me raakt
Die het laat loeien in mij
Dan ineens windstilte
Ineens de koude oorlog
Die uitbreekt
De eerste storm is uitgeraasd
Ineens blijken wij
Niet meer voor elkaar
Bestemd te zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten