dinsdag 14 februari 2012

De grote Dame heeft geen spijt...

Afgelopen maandag ben ik met vriend Frans naar de laatste show van Liesbeth list geweest, die ondanks dat ze 70 is inmiddels nog steeds van de showbiz houd en dus een show heeft gemaakt over haar leven met de liedjes die ze mooi vind. Het begin was al gaaf, meteen uit school ben ik naar Rotterdam gegaan om mijn auto in de parkeergarage te zetten, daarna lekker door Rotterdam gelopen en genoten totdat vriend Frans van zijn werk kwam om samen in een leuk nieuw ontdekt restaurantje te gaan eten. Het is eigenlijk wel heel bijzonder hoe veel we dit weekeinde samen doen en het is en blijft leuk en gezellig samen. Frans vertelde dat een collega nogal jaloers was hierover en dat hij daarop als antwoord had gegeven: " ja ik rook niet en dan kan je op zijn minst 2 keer per maand naar een voorstelling" Ik vind dit een gouden opmerking omdat dat natuurlijk ook zo is, sinds ik niet meer rook, hou ik wel geen geld meer over maar heb wel meer tijd om leuke dingen te doen...
Maar terug naar de show van De Grote Dame, 70 jaar en dan nog als een jonge godin dansend op het podium.

Het begin van deze show is eenvoudig met het lied wat piaf beroemd heeft gemaakt, ik heb geen spijt in het frans, daarna gaat ze over op bekende liedjes van haar, en het is vallen van de ene in de andere herkenning en zo mooi wat ze doet. Na de pauze komt eindelijk het lied dat ik zo mooi vind, het lied van "HEB  het leven lief" ook het lied dat mij altijd raakt van ramses komt aan de orde.. Laat me, dit zingt la list in het frans met livre... en dan komt ineens via film ramses te voorschijn die mee zingt, en dat slaat in als een bom bij mij... ik zit weer te huilen, zeker bij de beelden van Ramses,... zo teer en zo groots maar ook het beeld van Liesbeth die samen met hem zingt als slot van haar  afscheidsshow..
god wat ga ik dat mens missen.
Na afloop toch nog snel een cd van haar gekocht met handtekening, ik heb haar alleen even heel diep in de ogen gekeken en dank je wel gezegd het was genoeg..... meer moet je soms niet willen zeggen




link naar een flimpje over deze show van Liesbeth List
een paar linken naar geweldige mooie nummers van haar
natuurlijk mijn favoriet heb het leven lief
dan het duet met Ramses Pastorale
het altijd mooie  teveel te vaak
het nummer Alleen
en natuurlijk ook het gras zal altijd groener zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten