maandag 20 februari 2012

Leip(zig)e kaasplank....

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen had ik deze week een beetje een akelige nasmaak van het kaasplankje dat ik had besteld in het restaurant Leipzig in Rotterdam, dat je voor het plankje 4 euro extra moet betalen maar dat je dan omgerekend op een bedrag komt dat je bijna twee hele kazen op kan leveren heb ik maar eens besloten om eens in diverse restaurants het kaasplankje te bestellen en te eten en te bekijken om zo tot een vergelijk te komen. Het bovenste plankje wat je ziet was bij een pizzeria in Rotterdam en kost omgerekend 6 euro incluis nog extra brood. Het berucht plankje van Leipzig met een lepeltje appelstroop, een snipper brood en wat kaassnippers kost om gerekend 12 euro
en als je het dan vergelijkt... is misschien het bordje met de kaassnippers die hierboven staat misschien mooier van opmaak maar het bedrag van 12 euro voor dit vind ik schofterig hoog
Ook ben ik bij ene geweldige pizzeria geweest in Wateringen en hun kaasplankje zag er zo uit voor 7 euro

een mooie plank met heerlijke kaas wat fruit broodjes en een lepeltje honing heerlijk


ik ben maar eens op internet gaan kijken om te zien wat nou een kaasplankje zoal kan zijn en geloof me ik heb prachtige exemplaren gezien, ik zal hieronder een aantal laten zien. Helaas heb ik ze niet mogen eten...




nou laten we eerlijk zijn hierover..... niets kan tippen aan de snippers van Leipzig..  zelfs de laatste is nog een mooi en degelijk bordje kaas..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten