zondag 5 februari 2012

het is rood en humeurig.....

Juist Garfield

Al sinds jaren lees ik de strips van Garfield, soms een tijdje niet, en dan ineens komt er weer een boekje op de een of andere manier in mijn bezit en lees ik en lach ik me een breuk.. heerlijk altijd die boekjes.
De humeurige kat met zijn baas en hond. De wijsheden van de kat, die nergens op slaan , maar het cynisme heerlijk. ik geniet altijd met volle teugen van deze kat met zijn verhalen.. heerlijk.
Destijds las ik ook veel Jans, Jan en de kinderen met de rode kater.. de jeweetwelkater, heerlijk ook, soms schaterend op de bank gelegen om de eenvoud van de dingen en de teksten en vooral het menselijke wat je zag ontstaan. De laatste tijd lees ik ook graag Elsje, prachtige teksten met mooie plaatjes en vooral met heerlijke nuchtere opmerkingen heerlijk.. Maar terug waar dit over ging.. Garfield. Ik vind de vormgeving heerlijk, de films echter vind ik niet veel aan, dat is teveel Garfield op de een of andere manier.. maar de strips.. ik blijf ze lezen en ik blijf er om lachen....






1 opmerking: