maandag 20 februari 2012

het giet on....

Mensen die mij al langer kennen, weten dat ik tijdens het afscheidsproces van het leven van mijn vader, ik in een noodtime in mijn huis laminaat heb gelegd in de gang, de keuken, de slaap en studeerkamer.  De kleur grijseiken, en het was prachtig, incluis mijn slaapkamer met een nieuwe kast en noem maar op. Mijn woonkamer had al laminaat dus dat was niet nodig, maar toch het steekt zo af, en ik heb al maanden lopen twijfelen of ik nou wel of niet zou overgaan om de hele verdieping 1 kleur laminaat te geven.. en ik twijfelde en twijfelde eindeloos.. totdat deze week de folder in de deur viel, en ik ben om.. ik ga voor hetzelfde, zodat het 1 geheel is. Ik zag de aanbieding, en het is nog nooit zo goedkoop geweest als nu dus moet ik het doen vind ik. Zeker als deze man erbij zit is het een koopje laten we eerlijk zijn. Nadat ik eerst bij de fysio was geweest en daarna bij de sportschool voor een nieuw schema heb ik mezelf bij de kladden gepakt en ben naar de Praxis gegaan om het laminaat te bestellen zodat ik het woensdag of donderdag kan ophalen..Maar het is nog een heel gedoe kom ik achter, het was vroeger heel gewoon, je liep een winkel binnen je zei dat je graag heel graag iets wilde hebben aub en dan kreeg je het of je kon het alvast betalen en later ophalen.. geen punt voor Karwei... maar wel voor PRAXIS blijkt. Eerst al het berekenen en uitrekenen hoeveel pakken ik nodig zou hebben, een heel gedoe maar ze kwamen op 13,3 pakken, dus zei de verkoper afgerond zijn dat 13 pakken.... ik was even sprakeloos maar toen ineens heel simpel zei ik : "ik hoop niet dat je dat bij al je klanten hebt gezegd en gedaan, want je kamer is niet kleiner dan wat je hebt uitgerekend dus hoe dan ook ik moet 14 en doe voor de zekerheid maar 15 pakken want ik mag tenslotte terug brengen als ik het niet nodig heb, en dat ga ik ook zeker doen. Maar dan bij de kassa, de rekening was berekend op het bedrag uit het krantje zonder bon.. maar ja ik had een bon. dus nog meer korting en ik ben een echte nederlander dus korting wil ik en zal ik krijgen.. hoe dan ook. Maar in mijn enthousiasme heb ik eerst mijn airmailespas gegeven.....nooit doen. want daar gaat het nog meer mis.. want ja dat moest dan weer met de korting verrekend worden en het is lastig want ik deed geen aanbetaling maar ik betaalde alles meteen, wat ook al gek was, zijn ze ook niet gewend dus kortom, het was een hoop gedoe en gesteun en gezeur dat ik me alleen bedacht dat je volgens mij nooit iets moet kopen met korting.. maar uiteindelijk kon ik blij en gelukkig de winkel uit.. en kan ik het woensdag gaan halen. Nu moet ik eens gaan bedenken wanneer ik het ga leggen, ik schat in dat ik er ongeveer een dagje mee bezig ben maar eerst moet die oude vloer er nog uit.... en ja waar laat ik die.. en wie weet wil iemand hem wel het is een prachtige berkenhoutenkleur vloer, van kliklaminaat met ijzeren vormpjes.. dus als iemand denk dat wil ik, laat het even weten dan neem ik contact op als ik die andere wil gaan leggen, halen we samen de oude vloer uit mijn woonkamer het formaat is 6,30 bij 4,30 meter...

de oude vloer die eruit gaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten