donderdag 1 maart 2012

etentje en lotus

Vandaag eerst een lekkere dag gedraaid op school. Begonnen met de eerste les van rots en water voor leerlingen om wat weerbaarder te worden. Ze vonden het erg leuk en ik vond het ook geslaagd, Het is wel gek zo vroeg, ben ook nog niet wakker maar het werkt wel voor de leerlingen. Ze genieten zichtbaar en ze halen alles uit de kast wat maar kan om te laten zien dat ze sterk zijn. Het meest akelige onderdeel als opdrukken en buikspieroefeningen, dit ook om te voelen dat ze een lichaam hebben, is vaak vreselijk vermoeiend maar zelfs nu lachen ze en hebben we lol. Het is heerlijk om dit te mogen doen met deze kinderen. Mijn vak gebied en mijn extra taken op mijn school maken toch echt dat mijn levensvreugd met  ster steeds weer stijgen. Na mijn lessen Carmen, waarover later een blogje komt, ben ik eerst even snel gaan sporten. Daarna hadden we met de hele onderbouw de afspraak om samen uit eten te gaan, in ons eigen restaurant. Het is zo geweldig altijd, je ziet de leerlingen die je al vier jaar kent ineens als echte obers en serveersters, en alles onder de bezielde leiding van een stel jonge jongens, die onze leerlingen zo veel zelfvertrouwen geven en ze dingen leren op een goede manier, alles vanuit respect en van uit hun hart voor hun vak en voor de kids. Ik geniet dan als ik zie hoe de leerlingen genieten hiervan en hoe ze groeien. De maaltijd bestond uit, eerst een capatcho, van gesneden groente met wat creme fraiche, daarna een heerlijke bospaddenstoelensoep, het hoofdegerecht was een prima maaltijd met een wortelcourgettemouse, een puree met andijvie en 3 champions met spinasie en geitenkaass uit de oven. Als nagerecht roodfruit met daarbij een koekje van fillodeeg, met een heel klein beetje ijs en een heel klein beetje slagroom. Ik beschrijf hier wel de vegetarische variatie, mijn collegas die vlees eten hadden een mosterdsoep met ham, en als hoofdgerecht een ossehaas van het rund. Het is heerlijk hier altijd, ik ben dan ook erg trots op mijn schooltje met dit soort goede dingen voor de gasten maar ook voor onze leerlingen.
Daarna moest ik meteen door naar Hazerswoude dorp, waar ik bij de ehbo vereniging als lotus moest spelen. We hebben daar een dagje in de efteling gespeeld en dat was lachen, omdat het allemaal letsels zijn die je dus kan overkomen in de efteling.. ik vond het weer een bijzondere leuke dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten