dinsdag 6 maart 2012

staken

In het onderwijs zijn we weer aan het staken, en begrijp me goed, ik sta erachter voor de volle 100% omdat ik het niet goed vind wat men van plan is om de zorgleerlingen in het reguliere onderwijs onder te brengen. Alleen kan ik zo moeilijk staken, het gaat zo tegen mijn gevoel in, omdat ik voor mijn gevoel dan de leerlingen benadeel en niet de politiek. Die zijn inmiddels al zo gewend dat men staakt om het minst of geringste met als gevolg dat je dus als je niet staakt naar mijn idee meer indruk maakt. Maar ergens moet toch het signaal bekend worden gemaakt dat is duidelijk, en dat moet ook vind ik. Maar hoe dat is de vraag voor mij. Ik denk wel eens, misschien moeten we iets ludieks doen wat heel nederland en de politiek wakker schud, het gaat bij ons niet om dat we een week vakantie moeten inleveren, echt niet, kom op we hebben 12 weken vakantie als we pech hebben, en soms zelfs nog een week meer, daar kan best een weekje af. Het halen van het gestelde minimum is discutabel, vorig jaar hadden we een docent die ernstig ziek werd, een collega waarvan de partner overleed, een collega die al ziek is als haar haar niet goed zit, en dat is vaak heel vaak, en daar kan je weinig aan doen helaas, dat is lastig, zeker als je die uren moet halen die door exerne factoren niet te halen zijn. Maar goed we moeten wel reeel blijven en misschien moeten we beslissen om mensen die heel heel vaak ziek zijn toch meteeen structureel meteen te onderzoeken. vind het wel opvallend dat diegene die van de 40 weken 30 ziek is meteen op de baricade staat omdat het teveel is.... waarop ik denk hoe durf je dit te doen.. ik snap het niet maar wie ben ik.
In ieder geval zijn er vandaag veel scholen dicht gegaan en zijn er veel docenten gaan staken.. en dat is goed, ik heb gewoon me laten registreren dat is genoeg.. ik laat mijn stem ook horen
maar ik hoop dat de miniser heel wijs gaat worden en dat ze heel goed gaat nadenken, en ik hoop dat haar kind niet behoefte heeft aan speciaal onderwijs... en ach laten we eerlijk zijn de campagne onderwijs elke dag anders klopt zeker, al ben ik bang dat we binnen kort de campagne kunnen starten  onderwijs, elke dag lesuitval omdat geen hond meer les wil geven omdat de grote voordelen wegvallen in het onderwijs... maar dat je alleen maar de echte gepassioneerde mensen overhoud die lesgeven...  en dat is misschien ook wel beter voor de scholen en de leerlingen

1 opmerking:

  1. Misschien een ontslagprocedure starten tegen de collega die vaak ten onrechte "ziek" is.

    BeantwoordenVerwijderen