zondag 11 maart 2012

de eerste vlinder.....

Vandaag kom ik uit de sportschool waar ik heerlijk mijn lijf weer in beweging heb gezet daarna nog lekker even onder de zonnenbank en dan lekker thuis. Kom ik mijn nieuwe buurvrouw tegen en die zegt terwijl ik uit de lift stap.. daar ligt een vlinder op de galerij... ik keek en ja hoor de eerste vlinder lag er.
Ik heb hem maar opgepakt, nadat ik hem had gefotografeerd, want het is bij mijn weten de monarch koningsvlinder ( geachte biologen die dit lezen, verbeter me als ik het fout heb). Ik heb hem maar heel zacht opgepakt en hem mij een kusje laten geven op mijn hand en daarna heb ik hem de vrijheid gegeven om te vliegen over de railing van mijn gallerij... alleen jammer dat er dan toch altijd weer van die vogels zijn die honger hebben.... maar het maakt niet uit, ik heb de eerste vlinder gezien en gevoeld en het gaat lente worden... nog even en dan..... (wie weet wel weer een lading vlinders in mijn buik..... tenslotte heb ik al een kus gehad van de vlinder)

vlinder van de toekomst

neer gedaald

met de kleuren

van de tijd

op mijn hart

lichtjes aangeraakt

de liefde

die nu niet meer gaat

die blijft

omdat jij met

vlinders van de toekomst

naar mij

kijkt





ik had je lief

soms sterven rozen

soms doven sterren

soms verdrogen de vlinders

soms is er niets meer over

van wat je dacht

dat er is

soms is het anders

soms moet het zo gaan

ik had je lief

meer dan ik ooit

van iemand anders

liefhebben kan





bevroren vlinder

mijn liefde

niet meer

in staat

om verder te groeien

door jouw woorden

die je niet

meer spreken wil

de ijzige kilte

legt de vlinder

van mijn liefde

voor jou

bevroren

stil


Geen opmerkingen:

Een reactie posten