maandag 26 maart 2012

Ruth Jacott

Al vanaf dat ik haar voor het eerst hoorde voor het nationaal songfestival ben ik een trouwe fan van haar. Ik luister altijd naar haar liedjes en ze raken me. Vooral omdat ze teksten uitzoekt die soms recht in je ziel raken en je even van de weg helpen.. en ze doet niet eens haar best lijkt het. Tevens vind ik haar als persoonlijkheid een uniek mens. Telkens weer weet ze mij weer te verbazen met haar kleedstijl, haardracht etc. het is uniek zon vrouw die dat kan. Slechts 1 keer heb ik een show van haar meegemaakt en ik vind het bijzonder knap hoe ze een hele zaal kan bespelen. Ik had wel de show uitgekozen die uniek was omdat ze alles wat overbodig was weg had gelaten.. de show Tastbaar met het prachtige nummer.. Als ik zing en ook Tederheid.. heerlijke nummers waar ik nog steeds kippenvel van krijg.
Naar haar uitstapje naar het theater met haar show over Billy Holliday
Is ze nu weer terug met haar show Simpley the best, daarin zingt ze liedjes van zwarte vrouwen en wederom blijkt deze vrouw kan alles met haar stem...ze is goed en ze zingt de sterren van de hemel
ik kan alleen maar blijven genieten van haar met haar stem en haar shows die tegenwoordig gelukkig op dvd verschijnen...



 liedjes van Ruth Jacott op you tube
onbereikbaar              jij doet iets met mij           Blijf bij mij           tederheid      


Geen opmerkingen:

Een reactie posten