vrijdag 2 maart 2012

begrensde liefde

Genzenloos is deze liefde niet, wel van over de grenzen gekomen. Om wille van de veiligheid van mijn twee leerlingen ga ik niet verhullen uit welk land ze komen, dat lijkt me niet verstandig, toch wil ik het verhaal niet laten gaan omdat ik me ook daarin kan herkennen. Vanochtend onder de les van mijn internationale klas, komt een collega binnen bij mij met de vraag of ik even een minuut heb, en het blijkt dat een meisje vreselijk verliefd is op een jongen, maar dat het uit is omdat ze niet meer durft. Haar vader zou er achter kunnen komen en dan is het hek van de dam. Inmiddels ken ik de verhalen behoorlijk goed, tevens weet ik ook hoe het gaat met dit soort meiden uit een ander land, en een jongen uit een ander land. Er is een  beperking en het is ook lastig. Alles moet in het geheim het is HARAM.. en dat is heel heel verkeerd.
Toch deze ochtend stond ze huilen bij mij aan de deur. en ze was verdrietig het was uit tussen haar en de jongen. Ik heb het aangehoord, en het was duidelijk voor mij, het is niet over omdat ze niet meer van hem houd, of hij van haar maar omdat ze bang is voor de gevlogen voor haar als haar vader er achter komt.Ik heb met haar gesproken, over wat ze wil en hoe ze het wil en ook wat die jongen kan doen om haar te overtuigen van dat hij verliefd op haar is. Ze kon daar geen antwoord op geven. Ik heb haar het voorbeeld gegeven van het beruchte bosje bloemen. Een vrouw is boos op haar man omdat hij nooit een bosje bloemen mee neemt, ze zegt dit in een ruzie.. en hij bedenkt de volgende keer weet je wat ik laat haar merken dat ik naar haar heb geluisterd en koop een bosje bloemen om mee te nemen. Hij vol goede moet langs een bloemenzaak, hij heeft nog niet het lef om het te halen bij de tankstation, en koopt een mooi bouket voor zijn vrouw. Vol trots komt hij thuis, en van alles wat hij had verwacht niet wat er komt want 1) De vrouw begint meteen oh kom je nu met een bosje bloemen aan omdat ik het gezegt heb zeker. of 2) Wat heb je goed te maken met de bosje bloemen... en kortom er is weer ruzie in de tent.... dit vertelde  ik haar en ze begon te lachen ik heb haar daarna gevraagd of ze het begreep, en ze begreep het hele verhaal en daarna heb ik die jongen gehaald en heb ik ze laten praten met elkaar... nadat ik inmiddels bijna een uur bezig was met de liefdesperikelen.. kwam het verlossende woord..Ik had het al helemaal gehad en met ze gepraat, ik ben daarna naar de wc gelopen en gezegd dat ze met elkaar moesten praten en moesten besluiten wat ze willen, en dat ze wel moeten oppassen dat hun ouders er niet achter komen als ze ja zeggen tegen elkaar. Nadat ik terug kwam van het toilet waren ze er uit, ze straalden weer en waren weer gelukkig ze kozen voor elkaar. Ik moet wel zeggen dat ik mijn hart vasthou in dit geval.. want zij claimt, hij geniet van het leven en houd er van om lekker zijn gang te gaan... dus of ze het redden ik hoop het....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten