vrijdag 16 maart 2012

bijna een echte heuse Brand...

Gisteren was ik even heel snel langs de groenrijk gereden om een kadootje voor een vriendin te kopen die jarig is vandaag. Ik liep door de Groenrijk en het gekke is dat je dan altijd met dingen thuis komt die je eigenlijk niet nodig hebt.. dus ik kwam naast de bloembollen die ze had gevraagd thuis met een paar narcissen en hyacinten en tevens ook nieuwe geurtjes wierrook en daar ben ik gek op dus ik dacht die ga ik even lekker aansteken. Mijn wierrookbrander is echter door de grote opruimwoede ergens beland waar ik hem niet 1 2 3 kan vinden dus ik ben dan zo handig ik pak mijn bloempot met mijn plant die bijna geen water nodig heeft, omdat ik inmiddels mezelf zo goed ken dat als ik een plant heb die veel water nodig heeft gaat het mis met de plant en ook met mij.. dus ik ben gek op deze planten... heb er 3 van en dat is genoeg. Terwijl ik die wierrookstokjes leuk aansteek en ja natuurlijk 3 want ik wil die geur goed ruiken. Ik besloot om even aan het werk te gaan in mijn studeerkamer want ja dat is wel zo handig leek me.. dus ik aan de slag voor de les voor volgende week zaterdag die ik dan moet draaien voor de lotusbijscholing.. heerlijk aan het werk, en wel steeds denken het ruikt hier vreemd, wat branderig etc. maar goed druk door werken, tussendoor wat chatten met oud leerlingen met wie ik nog steeds een keer moet stappen.. en ik geniet... ik schiet heerlijk op met mijn werk, en ben bijna klaar als ik even naar de woonkamer loop... juist die met dat nieuwe laminaat.. en ik zie me een rookontwikkeling... mijn hemel.. de kamer stond blauw.. nog blauwer dan toen ik nog een echte roker was.........  dus ik denk na en besef ineens dat het wel eens de wierrookstokjes kunnen zijn die misschien te ver zijn doorgebrand en dus de droge turfachtig aarde laten smeulen.... en dus dat dat het is.. ik naar de bloempot en ja hoor ik zie daar wat smeulen.. dus meteen een glas water er over heen meteen een stap verder en de plant naar buiten gedragen weer water er over heen... alle ramen en deuren open zodat ik weer echt frisse lucht krijg in mijn huis... en ik met water in de weer bij mijn plant die inmiddels op het balkon staat zich zelf te ergeren aan de kou. Ik heb even mijn bloempot, de plastick binnenpot opgetild en ja hoor er zat een echt gat in gebrand.. gesmolten.. ik bedacht me daarna pas hoe stom ik ook ben geweest want ik had dit kunnen weten.. maar gelukkig is het goed afgelopen en heb ik wel mooi mijn lessen af en klaar en..... weer een blogje kunnen schrijven over de wonderlijke wereld waarin ik leef.... heerlijk toch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten