donderdag 22 maart 2012

lampje vervangen ik dacht het niet zelf..

Al bijna twee jaar rijd ik rond in mijn Fordje Ka, en ik ben er blij mee, eigenlijk heb ik nog nooit echt pech gehad, al moet het dan die ene keer zijn geweest dat mijn accu kapot was of die ene keer dat ik ineens een raar lampje zag branden in mijn dashbord maar dat maakt niet uit, dat was zo te verhelpen.. Deze grote dingen doen het goed en kan je zo lekker laten doen.. dus dat is ideaal.
Deze ochtend echter stap ik in mijn auto en zie tot mijn grote verbazing dat mijn rechterlampje het niet doet.. balen want dat betekend dat ik ff een lampje moet gaan kopen en dat moet gaan vervangen... alleen ben ik niet zo handig soms. Ik vind het altijd een ramp om een lampje in je auto te vervangen, het is altijd geprutst in een te kleine ruimte en altijd vieze handen en nagels.... dus ja ik ben er niet zo van. maar ik geloof stellig dat ik het kan. Het is tenslotte al vaker gelukt en meestal in de winter als het heel heel koud is.. gek he dat dan juist die lampen stuk gaan, maar goed ik ben niet voor een gat te vangen dus ik doe het dan en klaar. Zo gedacht zo gedaan toch...
Ik na het sporten vol goede moet naar de benzine pomp om mijn lamp te vervangen... en er is groot voordeel aan de ford ka, hij is zo compact ingedeeld dat je een klein maar toch een groots gevoel hebt.
Dus ik vol goede moet de autoklep open en dan zie je dus dit...

hier begin ik al enigsinds te twijfelen maar ik kan het dat weet ik.. dus vol goede moet het boekje met de beschrijving erbij.. maar dan komt het, want ik kom met mijn toch wel redelijke beschaafde handen niet tussen de ruimte die ik moet hebben, ja dat akelige beugeltje haal ik los geen punt maar daarna... het kapje wil niet weg... en als ik het eindelijk los heb, krijg ik met mijn gewriemel het stekkertje niet los  dit is dus werk voor mannen met hele kleine handjes of die veel tijd hebben en veel geld willen verdienen omdat ze er uren mee bezig zijn..  en uit pure frustratie, besluit ik om het maar zo te laten en maar te zien waar het schip strand als ik vanavond nog de deur uit moet.. maar goed  morgen dan toch maar langs of de werkplaats op mijn school of naar de garage want ik weet nu al dat ik zaterdagavond heel laat thuis kom en dan wil ik wel goed gezien worden en goed zien
word vervolgd


Geen opmerkingen:

Een reactie posten