woensdag 28 maart 2012

afsluiting Sova

Vanavond na 10 weken keihard werken met 12 leerlingen die de Sova training: "Mag ik meedoen?" deden was vanavond de afsluiting van het geheel. De leerlingen hadden er zin in en voor het eerst gingen ze helemaal volop in hun rol.We beginnen de avond altijd met een maaltijd met elkaar, met patat en wat erbij... dat is al feest met de kinderen. Daarna mogen ze de ouders met een docent in de hal opwachten. Ze krijgen de opdracht om met hun ouders naar het drama lokaal te gaan, en daarna geven ze hun ouders een kopje koffie of thee en pakken zelf wat drinken. We laten ze dit zelf doen omdat hun ouders gast zijn bij hun bij hun uitreiking. Daarna laten ze de leerlingen diverse oefeningen en rollenspelen spelen en dat is gaaf om te zien. Je ziet ze groeien..De trots die ze laten zien omdat ze het hebben gered en zo goed hebben gedaan is mooi maar ook de reacties van de ouders.... die bere trots zijn. Daarna gaan we met elkaar  de certificaten uitreiken aan de kids en dat doen we altijd met veel show en sfeer. Ik zorg er altijd voor dat mijn lokaal op en top schoon is daarna zorg ik ervoor dat er een mooi tafereeltje staat op het podium. Dit keer had ik een soort van wit prieel gemaakt met rode harten en een mooie stoel..  en als we de ceremonie beginnen doe ik eerst mijn lange jas aan en met slippen een billentikker, en daarna doe ik het licht uit en het black light aan met de rode spot zodat er een soort van paars onstaat op het podium en dat is mooi, daarna haal ik de leerlingen op en breng ik ze naar deze plek. Mijn maatje leest dan het verhaaltje voor wat we over ze hebben gemaakt en daarna moeten ze dit ondertekenen en gaan ze terug naar hun plek. Uiteindelijk is dan na eeen uurtje de avond afgelopen en blijven de ouders vaak nog even hangen voor een gesprekje met ons. Het leuke was dit keer dat we van ouders een zakje paaseitjes kregen en tevens kregen we ook nog een flesje wijn voor het werk wat we hadden gedaan. Mede omdat ze zagen dat hun kind was veranderd, en dat zien we zelf ook en ook de mede docenten.Het is gewoon leuk om te doen al moet ik ook bekennen dat ik het heerlijk vind dat ik nu weer de eerste twee uur kan uitslapen  omdat ik weer vrij ben....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten