zondag 27 november 2011

richard groenendijk

Vanavond met vriend Frans naar de voorstelling geweest van Richard Groenendijk, met de titel Alle DAgen.Een prachtige voorstelling om te zien, het raakt tot diep op het bod en diep in het hart. Het gaat over zoveel verschillende dingen in zijn leven en hoe hij er mee omgaat. Soms dikke tranen van het lachen en soms tranen van verdriet omdat het zo dicht bij is gekomen bij mijn hart dat brak, en nog meer breekt. De opmerking over dat een relatie gewoon een lange visite is, maar dat diegene wel op jouw bank zit, dat diegene wel met zijn handen in jouw koelkast zit etc, dat maakte een hoop bij mij los, en het maakte ook dat ik  inzag dat het zo moeilijk is. Tevens het eind, in het donker verteld hij dat hij iemand heeft leren kennen, waar hij van houd waar hij mee geniet, maar dat hij het niet in het licht zegt want dan is het echt dan is het iets wat waar is , en nu is het nog niet waar het heeft het licht niet aangeraakt zo mooi gevonden en zo mooi gezegd.. ik heb gehuild bij dit stukje
zo erg dat ik even tegen Frans zei, laten we maar even niets zeggen totdat we in de auto zitten.
kortom een aanrader dit stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten